Avatar billede stagedk Nybegynder
16. november 2009 - 00:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kun Lan forbindelse?

Hej Eksperter, ved ikke om denne skulle under hardware eller styresystem, min mor kæreste datters computer har et problem, den kunne kun opnå LAN forbindelse når man tilsluttede trådløst netværk.
Jeg kørte en ipconfig (release og renew) og så virkede det.
så kom han 2 uger efter at nu virkede computeren ikke igen, og nu har jeg altså siddet i 2 uger og prøvet at få det lorte net til at virke men dog uden problemer, det har intet med Selve internettet (routeren osv), da jeg sidder på en anden bærbar og 3 stationære som ingen probnlemer har, når jeg putter et kabel i den kan den stadig kun opnå lan forbindelse, jeg er utroligt fustrerret og har lyst til at kaste mig ud fra et vindue :D.
Jeg har prøvet at installere driveren igen, hjælper dog ingenting, nogen der evt har et råd jeg kan prøve inden jeg formattere skidtet og ser om det virker ?
Avatar billede DavidRommedahl Nybegynder
16. november 2009 - 01:03 #1
Kan det være noget med en Firewall som opfører sig underligt?

Eller den software på kortet som ikke passer til dit wifi kort?
Avatar billede kgkg Nybegynder
16. november 2009 - 01:47 #2
Hvilket OS?

Hvad siger en ipconfig /all?

Får computeren IP, DNS og Gateway?
Avatar billede stagedk Nybegynder
16. november 2009 - 10:22 #3
Der er ingen firewall på.
Kører Vista Home Basic SP1 (Den har ikke kunnet opdatere til SP2),
Comptueren får kun en lokoal ip, dns får den også og den samme gateway standard gateway (192.168.0.1)
Avatar billede stagedk Nybegynder
18. november 2009 - 15:38 #4
lukker, formatterede maskinen da ingen ad svare.