Avatar billede strikerdk Novice
19. november 2009 - 18:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IIS - NETWORK SERVICE bruger væk??

Hej Eksperter

Jeg sidder til min store undren på en windows XP pro med service pack 3 (Dell VOSTRO 1710), og kan ikke finde NETWORK SERVICE brugeren.

Jeg har adskillige gange på selvsamme maskine givet ovenstående bruger forskellige rettigheder på foldere i min IIS, og denne gang - når jeg forsøger at tildele NETWORK SERVICE brugeren nogle rettigheder på en folder, meddeles der at brugeren ikke findes??

Jeg har en bruger der hedder NETWORK og en der hedder SERVICE - men ikke en NETWORK SERVICE.

Jeg bruger denne bruger i forbindelse med tildeling af rettigheder på folder i en webapplikation på IISén.

Er der nogen der ander hvorfor denne bruger er "væk"?

På forhånd tak
Avatar billede strikerdk Novice
19. november 2009 - 18:50 #1
Ehm - er brugeren NETVÆRKSTJENESTE den samme som NETWORK SERVICE?

Fortæl mig ikke jeg skal blive rød i hovedet nu. :-s
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2009 - 09:53 #2
Hvorfor vil du give Network Service adgang til dine mapper under IIS?

Jeg siger ikke at du ikke kan have en grund til dette, men jeg har dog aldrig selv haft behovet. Mener man kan gøre de samme ting ved at tildele rettigheder til fx. IIS worker process og internet user kontoen.
Avatar billede strikerdk Novice
20. november 2009 - 11:35 #3
Well, årsagen er, at der er visse mapper i applikationen der kræver network service useren for at kunne give skriverettigheder på nogle webhoteller. Jeg har nu forsøgt mig med NETVÆRKSTJENESTE useren, og det ser ud til at virke.

Spørgsmålet er bare, om det er den samme user som NETWORK SERVICE useren? :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2009 - 12:07 #4
Altså umiddelbart vil jeg sige det er den samme bruger - Network Service og Netværkstjeneste lyder i mine øjne som det samme - dog på et andet sprog.
Avatar billede strikerdk Novice
14. oktober 2011 - 12:49 #5
Hold da op et gammelt spørgsmål der aldrig er blevet lukket. Vil du smide et svar thomasso - så den kan blive lukket.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2011 - 08:13 #6
:)
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2011 - 08:13 #7
:)