Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
20. november 2009 - 08:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Manglende ikoner!!

Da jeg her til morgen åbnede min computer, manglede halvdelen af ikonerne på mit skrivebord, og de resterende stod hulter til pulter.

Jeg kan godt finde de forskellige programmer og dokumenter, men det vil tage mig mega lang tid at skabe den samme orden som før, derfor håber jeg på at der er nogle herinde der kan hjælpe med at føre mit skrivebord tilbage til normal tilstand.

Har forsøgt med systemgendannelse, men når den genstarter står der at det ikke lykkedes!! Har nu forsøgt med 3 forskellige tidspunkter, alle uden held...

Så Please hjælp!!!
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2009 - 09:19 #1
Det lyder som XP : (
- sådan går det indimellem, jeg har ikke oplevet at ikoner helt er forsvundet, men klumpet sammen oppe til venstre så de ikke er til at hitte rede i.
Det sker typisk efter at Explorer er startet op i en mindre skærmstørrelse end din normale f.eks. i safe mode eller efter at et spil er crashed.
- Bar sur røv - jeg tror ikke det kan reddes...

En "løsning" jeg benytter er kun at have 3-4 mapper på skrivebordet - og så lægge de forskellige shortcuts deri.

Husk også at en MASSE ikoner på skrivebordet sløver Windows ned (fordi skrivebordet indgår i "path" (sådan cirka, vistnok..?))
Avatar billede Jensen DK Novice
20. november 2009 - 13:27 #2
Hent dette lille værktøj, og gem det på dit skrivebord:
http://danborg.org/spy/download/Deskfix.vbs

Dobbeltklik på den nye fil. Der vil komme en melding om, at brugen er på eget ansvar. Her skal du acceptere for at komme videre. Herefter forsvinder alt indhold fra dit skrivebord og proceslinien for et kort øjeblik. Når programmet melder at det har rettet din registrering, klikker du på OK.

Genstart.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. november 2009 - 13:31 #3
Linket i #2 duer ikke mere men du kan prøve om dette kan bruges.
Når ikoner og proceslinie er forsvundet fra skrivebordet, kan løsning være følgende, slet de to nedenstående exe filer fra regedit, og så kommer ikonerne op! Gå i start, kør og skriv "regedit" og ok følg nedestående. Jeg fandt løsning her: http://en.kioskea.net/forum/affich-13643-upon-start-up-only-wallpaper-shows-no-icons

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\explorer.exe

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\iexplorer.exe

Der er 2 nøgler i registreringsdatabasen i registreringsdatabasen, der er årsag til problemet. Det påvirker explorer.exe og IEXPLORER.EXE filer.

Dette er nøglerne, der skal slettes ...

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Image File Execution Options \ explorer.exe

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Image File Execution Options \ IEXPLORER.EXE

Når disse nøgler er slettet vil skrivebordet og Internet Explorer vende tilbage til livet, når der er genstartet.
Det er på eget ansvar at følge vejledningen, jeg har brugt den flere gange med held.
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
21. november 2009 - 20:14 #4
Tak for jeres svar, men disse forslag kan desværre ikke anvendes da jeg benytter Vista...

Søger derfor forsat jeres expert-viden:)
Avatar billede Jensen DK Novice
22. november 2009 - 07:27 #5
Det havde været smart at du havde skrevet Vista i dit indlæg, så vi vidste hvad du havde på dyret, i stedet for at vi skal gætte hvad du bruger, og spilde unødig tid.

Du bliver nok nød til at lægge dine ikoner ind igen manuelt, sikkert det hurtigste.
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
22. november 2009 - 11:49 #6
Så er problemet løst- det viste sig at være en Fejl 40:)
Avatar billede frk-eventyr Nybegynder
22. november 2009 - 11:50 #7
skriv hvis I vil have point!!!
Avatar billede Jensen DK Novice
22. november 2009 - 12:36 #8
Du kan jo dele dem mellem "T4NK3R" og mig for den indstas vi gjorde.