Avatar billede nystart Nybegynder
21. november 2009 - 12:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte Windows

Når jeg starter får jeg følgende 5 skærmbilleder, hvorefter PC slukkes:

1. Skærmbilled med Fujitsu Computers.
2. En side jeg ikke kan nå at se med en masse data med hvide tal og bogstaver på sort baggrund.
3. Igen en side med hvide bogstaver på sort baggrund, fyldt med tekst bl.a.:
Windows startede ikke korrekt.........
....for neden tælles sekunder til Windows startes.

Jeg kan vælge:
"Sidst kendte fungerende konfiguration" og
"Start Windows normalt"

Det er uden betydning hvad jeg vælger

4. Næste side: Windows SP med den blå bjælke der kører over skærmen
5. En blå boks med teksten:
  "No signal"

Herefter slukkes PCéren.

Er her nogen, der kan fortælle, hvad jeg kan gøre?

Mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 12:28 #1
Når du starter op, begynder du at trykke på F8 gentagne gange. Kan du så komme ind i boksen hvor man kan vælge fejlsikret tilstand?
Og dette spm omhandler Xp som jeg ser det.
Hvis du kan kan du prøve at gå ind og køre en systemgendannelse.
Start-programmer -tilbehør- systemværktøjer-systemgendannelse.
Avatar billede nystart Nybegynder
21. november 2009 - 12:50 #2
Ved at trykke F8 gentagne gange fik jeg en side med en række valgmuligheder:

Overskrift:
Avancerede indstillinger for Windows..........

hvor jeg bland 12 muligheder bla. kan vælge "fejlsikret tilstand".

Jeg har prøvet at vælge "fejlsikret tilstand"; men det giver ingen ændringer.

Der er ikke noget her der hedder systemgandannelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 12:57 #3
Systemgendannelse kan du kun komme ind i når computeren er oppe og køre i fejlsikret tilstand.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 12:57 #4
Definer de andre muligheder:
Avatar billede nystart Nybegynder
21. november 2009 - 13:08 #5
Når jeg trykker F8 gentagne gange under opstart får jeg en side med følgende tekst:

Avancerede indstillinger for Windows
Vælg en af følgende muligheder:

Fejlsikret tilstand
Fejlsikret tilstand med netværk
Fejlsikret tilstand med kommandopromt

Aktiver logføring af start
Aktiver VGA-tilstand
Sidst kendte fungerende konfiguration (hvor systemet virkede)
Katalogtjenestens gendannelsestilstand (kun Windows domænecontrollere)
Fejlsøgningstilstand
Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl

Start Windows normalt
Genstart
Vend tilbage til menuen med valg af oerativsystem
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 13:12 #6
Prøv at trykke på vga tilstand
Avatar billede nystart Nybegynder
21. november 2009 - 13:23 #7
Jeg får en side med følgende tekst:

Vælg operativsystem:

Microsoft Windows XP Professional

Brug Pil op eller ned til at markere dit valg.
Tryk på ENTER for at vælge

Tryk på F8 for fejlfinding og avancerede startindstillinger for Windows

Aktiver VGA-tilstand

----

Men jeg kan kun vælge Microsoft Windows XP og ikke Aktiver VGA-tilstand, det er åbenbart blot navnet på siden.

Trykker jeg F8 kommer jeg tilbage til siden med de 12 muligheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 13:57 #8
Har du en orginal Windows cd?
Avatar billede nystart Nybegynder
21. november 2009 - 15:07 #9
nej, Windows er lagt ind på mit gamle job
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 15:16 #10
Mulighederne begynder at udtømme sig. Har du diskettedrev på maskinen?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 15:23 #11
Grunden til jeg spørger, er fordi man kan hente en startdiskette til windows og oprette en sådan en. Med den kan man måske få systemet op at køre igen. Man skal dog være opmærksom på man henter den rigtige. Mere om det på denne side:
http://support.microsoft.com/kb/310994/da
Avatar billede nystart Nybegynder
21. november 2009 - 15:36 #12
Hej

Det ser for indviklet ud, så det tør jeg ikke gå i gang med.

Hvis det er løsningen vil jeg prøve at finde en med Windows cd.

Du skal have tak for dit forsøg på at hjælpe mig.

Til sidste......hvordan giver jeg point her. Har faktisk aldrig fundet ud af det trods ihærdige forsøg
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 15:41 #13
Du accepterer dette svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 15:43 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2009 - 15:49 #15
Tak for pointene, og held og lykke med det når du finder en xp cd!