Avatar billede carstenwm Praktikant
21. november 2009 - 12:43 Der er 8 kommentarer

Videoredigering - eksternt grafikkort eller genoplivning af stationær ?

Ja, simpelthen, kan man få eksterne grafikkort til videobehandling / processorassistance til gammel Pentium-bærbar som iøvrigt fungerer udmærket.......

Og hvilke programmer er lettest at gå til udover lige ms's movie maker

Skal egentlig bare redigere lidt foreningsvideoer til youtube osv.
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 13:05 #1
Den gamle bærbare vil nok ikke kunne klare jobbet. :)

Tror at Premiere Elements må være løsningen.

Men hvilket kamera bliver brugt til optagelserne?
Avatar billede carstenwm Nybegynder
21. november 2009 - 13:32 #2
hmmm.., nu bliver vi afledt, eller rettere du afleder Min opmærksomhed, for der bruges egentlig ikke andet lige nu end et almindelig digitalkameras video, så det er også noget jeg skal gøre noget ved - men jeg skal ikke bruge noget stort og fancy, er jo kun til youtube, Facebook osv., ikke de kæmpestore kvalitetskrav.

Men du mener ikke at der (..bare..) kan bruges et eksternt grafikkort til opgaven så T42'eren kan overleve også i den sammenhæng ?
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 14:33 #3
Tjah, det er jo svært at bedømme, men den slags video er jo et vidt begreb. Du burde nok kunne bruge Movie Maker, men det skal nok være den der er til Vista/7'eren. :)

Meeen, Premiere Elements 8 koster nu kun 700,-, såeehh?

Ellers er der jo VLC. Den er der mange der roser, men kender den ikke, da jeg har Elements 8, Premiere Pro CS4 og Sony Vegas Pro 9.

Det med Eksternt grafikkort til den opgave har jeg ikke megen tiltro til.
Avatar billede carstenwm Praktikant
21. november 2009 - 16:14 #4
Syn's den er noget skrabet, mm'eren (har den på min xp), så der er noget andet der skal prøves - men det er nok en god ide med mere ram istedet (1½Gb). Og måske gang i den stationære hvis det bliver større ting når jeg får kigget video-apparater igennem. Nogen nævnte en der hed Zoom Q3 - som også skulle være god til lyd

VLC, er det ikke kun en player ? Har downloadet Sonys Vega, så den prøver jeg ved lejlighed.
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 17:03 #5
http://www.zoom.co.jp/english/products/q3/

http://www.aage.dk/shop/haandholdte-optagere/zoom/q3-handy-video-audio-recorder.html

Så kan du nok klare dig. :)
ZOOM laver nogle rigtig gode produkter. Har en "lille" H4n lydoptager, og det kalder jeg lyd!!! :)

Troede også VLC var en player, men der påstås den kan redigere.

Sony Vegas er genialt. :)
Avatar billede justrace Novice
21. november 2009 - 17:13 #6
Kiggede lige lidt mere på den Q3, og inden længe lander der sådan en i min baglomme. :)
Avatar billede carstenwm Praktikant
18. august 2010 - 18:35 #7
ER købt - og leger. Det er dog Ubuntu der bruges nu, da jeg har haft adskillige problemer med Windows - og forresten en ny computer som kan trække det hele :-)
http://www.carstenwm.eu/blog/78-pc.html
Tak for svarene og input, justrace, Kom igen hvis du vil ha' point,
Avatar billede justrace Novice
18. august 2010 - 18:49 #8
Jo da, og har også fået den ZOOM Q3, og syntes den er ret genial.