Avatar billede danni2501 Mester
30. november 2009 - 13:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk: "Automatisk" burde være "Tilsluttet"

Hej eksperter

Jeg har et spørgsmål som jeg seipelthen ikke kan finde noget svar på lige meget hvordan jeg søger på google eller herinde.

Det drejer sig om at jeg derhjemme har en stationær med kablet forbindelse til min trådløse router og en bærbar computer som helt automatisk logger på netværket som den skal når den starter.

Nu har jeg så oplevet at når jeg prøver at få en min svigermors bærbar computer på samme trådløse netværk så sker der blot det at den finder netværket og jeg vælger det og taster koden og så sker der ikke mere. Nu skriver den nemlig blot "Automatisk" i stedet for at skriver "Tilslutter" efterfuldt af "Tilsluttet".

Jeg har haft samme problem når jeg er på besøg hos dem og de har samme opsætning med at en kablet stationær og den før omtalte bærbar som logger sig på deres eget netværk helt automatisk.

Mit spørgsmål er hvad sker der når den blot skriver "Automatisk" i stedet for at logger på og skrive "Tilslutter" efterfuldt af "Tilsluttet"?

Håber på en der kan hjælpe

På forhånd tak.
Avatar billede hadro Novice
01. december 2009 - 13:17 #1
Den fejl skyldes som regel at du har indgivet forkert netværksnøgle - eller evt. at pc´en ikke understøtter den kryptering der bliver brugt.
Avatar billede danni2501 Mester
01. december 2009 - 13:22 #2
netværksnøglen er ikke forkert for det prøver jeg naturligvis at tjekke hver gang.

Det med at PC'en ikke understøtter den kryptering synes jeg lyder meget underligt og er aldrig noget jeg har hørt før. er det noget du ved fra nogen som har meget teksnisk viden på det område?
Avatar billede hadro Novice
01. december 2009 - 13:46 #3
Hvis det er en ny pc, så skulle det ikke være noget problem. Er det en gammel pc er der nogle netkort der ikke understøtter de nye krypteringer som alle nye routere bruger
Avatar billede danni2501 Mester
01. december 2009 - 14:03 #4
Ja ok på den måde. Det er begge relative nye computere.

Min egen bærbar1 virker upåklageligt på mit eget netværk derhjemme og så er der bærbar2 som skriver "Automatisk" på mit netværk når den skal logge på.

Bærbar2 kan sagtens logge på det trådløse netværk som er i det hus hvor den normalt bliver brugt og begge netværk er krypterede med WPA2.

At min bærbar1 så nogle gange slet ikke kan finde det trådløse netværk bærbar2's netværk er en anden sag.

Så det med krypteringen anser jeg som meget mystisk hvis det skulle være tilfældet. Ja faktisk usansynligt.

Kan der ikke være andre ting der er skyld i det?
Avatar billede hadro Novice
01. december 2009 - 14:13 #5
Opgrader firmwaren på routeren - hvis det er routeren måske ikke kommunikerer rigtig med netkortet.

Alternativ, prøv at fjern krypteringen fra netværket helt og se om den så kan få forbindelse - for at se om det er et krypterings problem

En anden mulighed du kan prøve er ved at udelukke det indbyggede netkort og evt. prøve med et usb netkort i bærbaren og se om det fungerer. For kører det, så er det jo med garanti det indbyggede netkort. Og fungerer det ej heller, er det nok et problem med windows delen
Avatar billede danni2501 Mester
01. december 2009 - 14:19 #6
Det må jeg prøve. Jeg vender tilbage med svar på hvordan det går.
Avatar billede danni2501 Mester
21. december 2009 - 08:24 #7
Jeg fatter snart intet af dette her.

Nu har jeg igen prøvet at få min egen bærbar til at logge på det tådløse netværk som er i det andet hus. Når jeg bruger dt indbyggede netærkskort så kan jeg slet ikke finde deres trådløse netværk på trods af at jeg sidder 1 meter ved siden af det uden noget imellem. Men der kan findes 6 andre trådløse netværk. Netværket er krypteret med WPA2. Når jeg slår krypteringen fra så kan den heller ikke finde andre end de 6 andre.

Når jeg bruger en USB dongle så kan den finde netværket uden problemer men den kan kun tilsltte det når det ikke e krypteret selvom der står på fabrikantens hjemmeside at det understøtter WPA2

Jeg fatter ikke en meter - og nej jeg ringer ikke bare til Peter.
Avatar billede danni2501 Mester
16. februar 2012 - 13:23 #8
Lukket