Avatar billede alessandro Nybegynder
04. december 2009 - 07:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

If-sætning i Excel

Hej, jeg har lige to spørgsmål:

Hvordan laver jeg en slags drop-down/kombinationsbox i Excel2007 med følgende værdier: Ry, Aalborg, Brøndby.

Og hvordan skriver jeg en formel/if-sætning som siger at: hvis man eksempelvis vælger Aalborg i dropdown boxen, som er placeret i H4 så skal værdien i K4 ganges med 41, men hvis man vælger Brøndby, så skal værdien i K4 ganges med 39,5?

Er der nogle kloge Excell-folk som kan hjælpe?
Tak på forhånd.
Avatar billede panebb Novice
04. december 2009 - 08:32 #1
lav en lodret liste med dine bynavne.
navngiv området
gå til H4 - vælg data - datavalidering - liste
kilde '=byer'

indsæt denne formel hvor dit resultat skal være:
=HVIS(H4="ry";K4*15;HVIS(H4="aalborg";K4*41;HVIS(H4="brøndby";K4*39,5;0)))
Avatar billede vejmand Juniormester
04. december 2009 - 08:34 #2
Avatar billede panebb Novice
04. december 2009 - 08:47 #3
navn på dit område skal være byer i mit eksempel
Avatar billede alessandro Nybegynder
18. februar 2011 - 11:55 #4
spørgsmål lukkes
Avatar billede vejmand Juniormester
18. februar 2011 - 12:23 #5
Hvis du ikke kunne bruge hjælpen, må du lige forklare hvorfor.

Når du bare lukker spørgsmålet på denne måde, kan det godt blive lidt svært at få hjælp fremover.....