Avatar billede anrepe Nybegynder
04. december 2009 - 15:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Driivere på usb

Jeg skal geninstallere min XP, og skal i den forbindelse bruge drivere til mit bundkort (Bl.a til lyd og net)disse drivere ligger på en diskette jeg ikke kan finde....

Anyway............Jeg har fundet dem på nettet og lagt dem over på mmin USB nøgle, men hvordan hulen får jeg lagt dem fra USB og ind til installationen. XP spørger spørger om manm har ekstra ting at installere og det har jeg........Men den leder kun på mit Adrev og jeg har jo ingen disk, kun USB.

Er der en løsning ??????

Og jeg ejer ingen disketter mere ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
04. december 2009 - 15:43 #1
Højre klik på denne Computer tryk egenskaber find enhedshånteringen der hvor der mangler drivere er der et gult ? tegn højreklik tryk opdater driver vælg der hvor du du vælger cd og lignende vælg medtag denne funktion gennemse gå til dit usb stik og marker driveren tryk ok.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. december 2009 - 15:44 #2
du er på galt spor - de drivere, xp spørger om i starten er KUN til sata/raid opsætninger - dvs for at få fat på harddiske.
Så du skal ikke trykke på F6 i starten.
Når du har indlæst xp, så skal du i kontrolpanel/system/enhedshåndtering og der finde 'ukendte' enheder - til hvar af den vælger du at opdatere drivere, og sætter windows til at søge fra usb-drevet.
Så kommer de på plads. Start med drivere til bundkortet (dvs ikke grafik/lyd/printer).
Hvis de enkelte drivere har deres egen 'setup.exe' så bare dobbeltklik på dem, og spring enhedshåndtering over.
Avatar billede anrepe Nybegynder
04. december 2009 - 15:57 #3
Super godt, men en v en sagde lige til mig, at det måske er en harddiskcontroller jeg mangler (Som er på den diskette jeg ikkekan finde)

Hvad så ??
Avatar billede poko1 Ekspert
04. december 2009 - 16:18 #4
Lige på det rene først er du inde i pc og den mangler drivere eller er det i opstart?? hvis den er inde mangler den ikke HD drivere hvis det er under opstart skal du bruge en XPsp3. Eller implementere en på din XP.
Avatar billede anrepe Nybegynder
04. december 2009 - 16:29 #5
Jeg booter fra min XP cd, der er intet på min hd. Og SP3 er med på min XP cd.
Avatar billede anrepe Nybegynder
04. november 2010 - 22:16 #6
Thanx for hjælpen.