Avatar billede Louise_k Nybegynder
04. december 2009 - 20:28 Der er 12 kommentarer

HASTER! søger hjælp til lyd på video!

Hej...
- Jeg har optaget nogle videoer udenfor. Da jeg kom hjem og lagde dem over på computeren, kunne jeg ikke hører hvad personerne sagde, pga. vinden.

Hvad skal jeg gør for at fjerne vinden?
- Håber der er nogle der kan hjælpe hurtigst muligst!

Hilsen: Louise_k
Avatar billede Louise_k Nybegynder
04. december 2009 - 20:31 #1
HJÆLP!
04. december 2009 - 21:09 #2
... så så - rolig nu...

Velkommen til E. ...

Vi snakker altså om vind-bullerstøj ?
Avatar billede Louise_k Nybegynder
04. december 2009 - 21:17 #3
jep, er det noget du kan hjælpe med?
Avatar billede milter Ekspert
04. december 2009 - 21:30 #4
Vindstøj kan ikke fjernes. Du kan højst håbe at kunne filtrere en smule med et lydredigeringsprogram, men det kræver et ret indgående kendskab til lydredigering.

Jeg har selv gennem flere år prøvet at finde en god metode, men det er aldrig lykkedes mig at få noget tilfredsstillende resultat. Sorry :-(
Avatar billede Louise_k Nybegynder
04. december 2009 - 21:36 #5
så det vil sige, at der ingen muligheder er for at fjerne støjen?
Avatar billede milter Ekspert
04. december 2009 - 21:38 #6
Jo, du kan godt fjerne støjen, men så fjerner du samtidig resten af lyden.
Avatar billede milter Ekspert
04. december 2009 - 21:41 #7
Har du mulighed for at lægge et stykke af videoen et eller andet sted? Så kan jeg prøve at kigge på det, men hvis der er stemmer på, og de allerede bliver overdøvet af støjen, så er der intet at gøre.
Avatar billede Louise_k Nybegynder
04. december 2009 - 21:41 #8
ja, det ved jeg godt... Men det er jo ikke det der er meningen :/
Avatar billede Louise_k Nybegynder
04. december 2009 - 21:47 #9
hvor skal jeg lige en del af filmen hen, hvis det er?
Avatar billede milter Ekspert
04. december 2009 - 21:54 #10
Jeg kender ikke meget til den slags steder, men du kunne prøve dette sted:  http://video.google.com/

Men som sagt, hvis stemmerne allerede bliver overdøvet eller næsten overdøvet, og vindstøjen varierer, dvs. den ikke lyder ens gennem hele videoen, så er det spild af tid.
Avatar billede Louise_k Nybegynder
04. december 2009 - 21:56 #11
så kan det ikke betale sig at bruge tid på. For det er nogle gange hvor der kommer en vind, så er stemmen bare helt væk :(
Avatar billede milter Ekspert
04. december 2009 - 22:05 #12
Nej, så er der desværre ikke noget at gøre ved det.