Avatar billede taoke Nybegynder
05. december 2009 - 05:44 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Det trådløse netværk forsvandt - pludseligt

Hej herinde.

Har problemer med min HP-bærbar der lige pludelig fra en dag til en anden ikke kan komme på det trådløse netværk, den kan dog komme på nettet via kabel.
Har for nyligt fået skiftet mainboardet på min bærbar så ved ikke om dette kan være problemet? eller måske de windows-opdateringer som er blevet foretaget?

Min bærbar kører med vista og routeren er fra stofa. Det er en scientific atlanta EPR2320r2.

Jeg har googlet en hel del om emnet men har endnu ikke kunne få besvaret mit spørgsmål, så håber at I kan hjælpe herinde.
Jeg har derudover prøvet at genstarte/reset routeren adskillige gange og mit trådløse er også sat til. Det underlige er at den tidligere i dag kunne finde der trådløse netværk samt adskillige andre i blokken men da jeg klikkede på ikonet for at aktivere det trådløse bad systemet mig om at genstarte før at dette kunne aktiveres. Da jeg fik genstartet den var alt det trådløse atter væk. Det skal også siges at jeg er en af dem som månedligt betaler for trådløs net via stofas router - da jeg jo ikke er noget geni ;O)

Håber virkeligt at I kan hjælpe herinde. Hvis det er - så vil jeg gerne have tingene skåret ud i pap da jeg ikke er noget computer geni og heller ikke forstår de forskellige fagtermer.

Det kan godt være jeg mangler nogle informationer før at I kan løse problemet for mig. Men udover at I skriver hvad det er vil I så ikke også skrive hvordan jeg finder disse informationer??

På forhånd tak
Avatar billede old_dane Nybegynder
05. december 2009 - 11:32 #1
prøv at genstarte stofa modemmet og kontrolpanel derefter internetforbindelser og højreklik på det trådløse og reprer
Avatar billede taoke Nybegynder
06. december 2009 - 15:44 #2
Jeg har genstartet dne rigtig mange gange og i mit kontrolpanel findes der ikke nogen internetforbindelse som jeg kan reparere. Der findes dog et netværks- og delingscenter som jeg har repareret mange gange men hvor windows bare svarer at der ikke er noget galt met internettet. Hvad andet har du af forslag som jeg kan gøre???
Avatar billede old_dane Nybegynder
07. december 2009 - 08:29 #3
den virker jo via kabel, så det er måske en driver til dit trådløse kort du mangler, den ligger nok på den skive du har fået med til bundkortet.
mvh erik
Avatar billede taoke Nybegynder
07. december 2009 - 16:55 #4
Jeg har hidtil godt kunne komme på nettet så kan ikke se hvordan driveren pludselig skulle forsvinde? Jeg fik ikke nogen skive med til bundkortet. Det hele har virket fint i et halv år. Det trådløse forsvandt pludseligt uden nogen form for installationer. Har aldrig skulle foretage nogen form for instillinger når jeg skulle på trådløs netværk. Det har fungeret overalt min bærbar - har du andre mulige løsninger på mit problem??
Avatar billede old_dane Nybegynder
08. december 2009 - 07:16 #5
stofas modem er måske defekt på den trådløse side, eller dit bundkort  men det er nok bundkortet nå ikke du kan se andre trådløse brugere

mvh erik
Avatar billede taoke Nybegynder
08. december 2009 - 21:17 #6
hej erik.... fik lige naboen ind og han kunne godt finde mit trådløse net. så ja det er mit bundkort den er galt med. men det er ikke noget jeg selv har skiftet fik nemlig butikken til det da reklamationsfristen ikke var udløbet. tror du jeg kan klage og få dem til at ordne mit trådløse? det trådløse virkede bare fint i en uges tid efter jeg fik den hjem så det er måske ikke deres fejl eller hvordan?? hvis jeg ikke kan få dem til at ordne hvad anbefaler du mig så at gøre? har nemlig ikke nogen cd til bundkortet så hvordan skal jeg installere driveren hvis dette er løsningen?? hilsen tammie
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2009 - 21:33 #7
Er du sikker på at du ikke at tastet en kombination der har slået det trådløse fra?

Hvilken HP er det?
Avatar billede taoke Nybegynder
09. december 2009 - 00:16 #8
det er en hp pavilion tx1000 ja det er jeg ret sikker på. når jeg trykker ipconfig så står der at mediet er afbrudt ud fra det trådløse ved ikke om det kan hjælpe jer lidt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. december 2009 - 05:45 #9
Hvilken Windows er der på maskinen?
Kan du se det trådløse netkort i enhedshåndteringen?
Har du prøvet at opdatere driverne?
Kan du se andre netværk end dit eget (det kunne du jo før)?
Er det en tx1000, eller en tx1020ea (der er mange varianter af denne model)?

Grunden til at jeg interresere mig så meget for driveren er at jeg har været ude for at windows update fik min Lenovo slået af nettet. Løsningen var at sætte kabel i og hente den nyeste driver fra Lenovo.

Hvis du indlevere din maskine igen og de ikke kan finde fejl på den koster det dig 500 kr. Hvis de finder en fejl udbedre de den formentligt på garantien.

En god test er altid at geninstallere maskinen. Der er enten en recovery partion eller en recovery DVD. Ulempen er at du skal til at installere alle dine programmer igen og at du skal lave en backup først. Operationen tager et par timer + backup + restore + Windows update + program installation. Men din maskine er som den dag du fik den og det er formentligt det første et service værksted vil prøve alligevel!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. december 2009 - 06:51 #10
Dette dokument er meget fin læsning for lige din maskine: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00820059.pdf
Avatar billede old_dane Nybegynder
09. december 2009 - 08:28 #11
når forretningen har skiftet bundkortet, har du garanti og reklamationsret, du kan altid finde driver på fabrikantens hjemmeside, men jeg mener det er en sag for forretningen. men men køber man et nyt bundkort er der ALTID en cd-rom med med drivere mm + et antivirusprogram.

hvh erik
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. december 2009 - 14:36 #12
old_dane>> det er så vidt jeg ved en bærbar, så en udskiftning af bundkort, betyder udskiftning til et mangen til. Hvilket er normal procedure på alle mærkevare PC'er
Avatar billede taoke Nybegynder
09. december 2009 - 16:05 #13
Til james.

Hvilken Windows er der på maskinen? vista

Kan du se det trådløse netkort i enhedshåndteringen? kan se noget som hedder bluetooth-enhed under netværkskort men det er vel ikke det sammen som det trådløse?

Har du prøvet at opdatere driverne? jeg ved ikke helt præcist hvad du mener her, men har foretaget noget systemgendannelse

Kan du se andre netværk end dit eget (det kunne du jo før)? Nej, kan ikke se andre netværk

Er det en tx1000, eller en tx1020ea (der er mange varianter af denne model)? tror faktisk bare at den hedder tx1000. Det er den hvor skærmen kan drejes

tror du også at jeg skal betale for reparering hvis fejlen er fra butikkens side? at de ikke har installeret mit bundkort korrekt - selvvom det virkede fint i en uges tid? kan bare ikke se hvad der ellers er sket. Er nemlig ikke typen der bruger bærbaren til andet end internet og skolearbejde.

jeg tror ikke jeg finde ud af at geninstallere maskinen da jeg skal hente recovery funktionen fra nettet og selv gemme det på en CD med meget hukommelse. Desuden synes jeg det er lidt for stort et projekt for mig så hvis jeg kun og kun skaal af med 500kr vil jeg da hellere dette.

Tror du at det udfra oplysninger skyldes at fejlen ligger i windows opdateringer? eller kan du ud fra dette konkludere at det er bundkortet den er gal med??
Avatar billede taoke Nybegynder
09. december 2009 - 16:14 #14
det er virkeligt SØDT at I vil hjælpe mig herinde - men tror ikke der er så meget at gøre for mit vedkommende end at sende den ind til butikken - har opgivet al håbet om at fikse det selv da det er lidt for teknologisk for mig. og hvis det kun koster et par hundrede kan jeg da godt ofre det. Men vil lige stille jer et spørgsmål på falderebet. Hvis jeg opsiger mit stofa abonnement og derimod opretter sådan et oister trådløs netværk - sådan et man kan stikke ind i usb stikket, ville min bærbar kunne gå på det? er det, det såkaldte lan-forbindelse som jeg er på ligesom med kablet? for så slipper jeg atter for ledningerne ;O)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. december 2009 - 20:17 #15
Jeg vil give dig ret. Det at du kun har bluetooth under enhedshåndteringen (og ingen gule udråbstegn/røde krydser) tyder på at du har den fjel som du kan google at flere andre også har. Dit netkort er enten defekt eller ikke monteret korrekt.

Fejlen er uden tvivl enten HP's eller butikkens.

Ja du vil kunne bruge Oister, da det ikke bruger dit trådløse netkort.
Avatar billede taoke Nybegynder
10. december 2009 - 15:58 #16
tusinde tak for dit hjælpsomme svar.... hvordan giver jeg jer point som lovet?? eller sker dette automatisk??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. december 2009 - 18:16 #17
Avatar billede taoke Nybegynder
10. december 2009 - 20:08 #18
Til old_dane og james.... mange tak for hjæpen og tiden I har lagt herinde. Tror jeg må nøjes med oister indtil jeg får tid til at kigge på det andet nu vil jeg til at lukke tråden. Old dane vil du skrive ind som et svar at du vil modtage nogle point så jeg kan give dig nogle for din hjælp.
Avatar billede old_dane Nybegynder
11. december 2009 - 09:59 #19
hej taoke
det er ok
god week end til dig og dine

mvh erik
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. marts 2010 - 09:01 #20
Hvis man i dag søger på "HP tx1000 trådløs internet" på Google, vrimler det med artikler om dette problem.

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1032183/hp-admits-wireless-laptop
http://blogs.zdnet.com/Berlind/?p=853
http://h30434.www3.hp.com/t5/Wireless-Internet-and-home/Problems-with-pavilion-tx1000-s-wireless/m-p/54684

Såvidt jeg kan se er det kun en reparation, der kan ordne problemet. Men da jeg sidder med præcis samme symptomer på min bærbar, vil jeg da lige gerne høre dine erfaringer - har du fået den repareret siden december, eller hvad sker der?