Avatar billede BeJu Nybegynder
05. december 2009 - 16:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Processor

Hvad vil jeg i grove træk opnå ved at gå fra en AMD Ahtlon 64 3800+ på 2,4GHz til en AMD Ahtlon 64X2 6000 på 3000 GHz
Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. december 2009 - 19:21 #1
Hejsa
Hvis man kigger på Passmarks site med benchmark, så kan man se at der er en forskel ca 500 point til ca 1500 point - det vil sige en tredobling af ydelsen. Dog er dette alt sammen teoretisk og i praksis vil du ikke mærke sindsygt meget hvis du spørger mig - dette skyldes at der sikkert vil være en anden flaskehals i dit system (fx harddisk, bundkort eller ram).

http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Skipper
Avatar billede BeJu Nybegynder
05. december 2009 - 20:51 #2
Jeg har så bestilt en prosecor og er så spændt på om det får en effekt der kan bruges til noget, men tak for svaret
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2009 - 21:58 #3
Med en dual core vil du mærke stor fordel ved multi threaded apps (altså nogen som faktisk har flere CPU forbrugende tråde) og ved flere apps som kører samtidigt.

Iøvrigt er quad core vel ved at være standard idag.