Avatar billede henrixx Praktikant
05. december 2009 - 18:33 Der er 3 kommentarer

Efter opgradering ingen opstart

Hej

Jeg og en kammerat har lige forsøgt, at opgraderer min computer, men det gik fuldstændig galt !

Den nye hardware består af:

AMD Phenom II X4 965 Black 3.4GHz 125W Box

ASUS M4A78T-E

Køler: Freezer Xtreme Rev. 2

RAM: Kingston ValueRAM 2 x 4 GB DDR3

Problemet er, at computeren ikke giver den lille bip lyd og monitoren får intet signal hvad enten vi prøver at bruge VGA eller DVI udgangen

CPU køleren kan ikke selv starte (skal have "hjælp") når den er forbundet til CPU_FAN stikket - den har dog ingen problemer hvis den får sit strøm fra CHASSIS_FAN stikket - VIGTIGT: hvis man tilslutter den køler, som følger med processoren, til CPU_FAN stikket kan den godt starte !

Vi kan godt få motherboardet til at bippe, hvis vi forsøger at starte op uden der er RAM i.

vi mener selv, at have prøvet næsten alt, men lige lidt hjælper det !

Er der nogen, som kan hjælpe ?
Avatar billede poko1 Ekspert
05. december 2009 - 19:40 #1
Prøv ram blækkene enkeltvis!
Avatar billede poko1 Ekspert
05. december 2009 - 19:42 #2
blokkene !hp tastatur
Avatar billede henrixx Praktikant
05. december 2009 - 23:35 #3
@poko1

Been there, done that !

Det har vi selvfølgelig prøvet - gentagende gange endda !

Min kammerat fandt denne tråd hos ASUS og hvis man læser den første post, så beskriver den ret så nøjagtigt det problem jeg og min kammerat slås med:

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?SLanguage=en-us&id=20090411081838315&board_id=1&model=M4A78T-E&page=1&count=35

Hvis man læser alle indlægene, så fornemmer jeg at problemet skyldes at motherboardet har en defekt - dog kan problemet tilsyneladende også ligge i BIOS'en dvs. den skal opdateres så den kan håndtere processoren.

Jeg har også fundet en troubleshooting guide til motherboards, som laver No POST (Power On Self Test)

1        the power LED is on

1.1    Make sure all cables are connected well

1.2    Please clear CMOS to have a try(refer to motherboard manual for details)

1.3    Keep the necessary components ( a CPU, a memory, a graphic card )on board to test

1.4    If there is still blank screen, please connect the connector of speaker to check if there is any beeps

1.4.1              If there is no beep, please contact your retailer for a check

Alt i alt, så ser det desværre ud til, at jeg er nød til at returnerer motherboardet.