Avatar billede Nummee Mester
05. december 2009 - 22:08 Der er 4 kommentarer

Html, Type, Css

Jeg skal sådan set bare bruge en forklaring.

1.) Start med at går ind på www.clandisa.dk tryk så F12

2.) Makere HTML i venstra hjørne i toppen af siden

3.) Makere <html xml:lang="da" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

Og forklar mig hvorfor style.css og style1.css er overstreget  og ikke style2.css hvis jeg fjerner makeringen i style.css så fjerner jeg også den tvunget scroolbar så er det jo endligt style.css der er det aktive stylesheet så hvorfor er de overstreget for når jeg fjerner overstregningen i style1.css og style2.css bliver scroolbar som den skal?
Avatar billede zips Juniormester
06. december 2009 - 13:02 #1
Da jeg bruger firefox kan jeg blot sige at der er ikke noget stylesheet til den, dvs. at du har stylesheet til IE men ikke til andre browser.

Så jeg vil gå udfra at det du oplever, har noget med den måde du har sat dine if op omkring IE, jeg har ikke sat mig ind i rel="" men går udfra du har læst en del om det, måske her http://www.alistapart.com/articles/alternate/
Avatar billede Nummee Mester
06. december 2009 - 16:45 #2
Det er rigtigt der er kun lavet stylesheet til IE8, dem til IE7 og IE6 er bare en kopi af IE8 stylesheet de skal rettes til først, derefter skal jeg have rettet det til til andre browser typer.

Har fået svar på mit spørgsmål i andet forum så dette topic lukker jeg.
Avatar billede zips Juniormester
06. december 2009 - 17:23 #3
Har du så også lyst til at dele løsningen med andre?
Avatar billede Nummee Mester
06. december 2009 - 19:22 #4
Ja, selvfølig så svaret er at det er style.css der er aktiv uanset hvad developervinduet viser.

Svar fra andet forum:
Hvis du prøver at gemme flg. 4 filer og teste dem, kan du se at det er den første .css der er aktiv, uanset hvad IE viser i developervinduet.

I developervinduet kan du også slå din browsers cache helt fra i menuen "Cache" -> "Opdater altid fra server".

--- test.htm

<html>
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="style.css"/>
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" title="blaa" href="style1.css"/>
<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" media="screen" title="brun" href="style2.css"/>
</head>
<body>
<p>Test background i alternate css</p>
</body>
</html>

--- style.css

body, html {
background-color:gray;
}

--- style1.css

body, html {
background-color:red;
}

--- style2.css
body, html {
background-color:green;
}