Avatar billede thesqunk Nybegynder
07. december 2009 - 22:37 Der er 2 kommentarer

Tilslutning af Firewire (4-pin)

Hej Eksperter!

Jeg skal have tilsluttet en computer uden Firewire port til et Firewire stik (IEEE 1394a - så vidt jeg er orienteret)
Altså det der her: http://en.wikipedia.org/wiki/Firewire#FireWire_800_.28IEEE_1394b.29 - bliver kaldt 4-pin.
Jeg skulle mene at indgangen bl.a. findes i mere ambitiøse MAC-computere.

Jeg har forsøgt at finde en hub eller et kabel der kan konvertere stikket til USB, men uden held.

Er der er en teknisk forklaring på hvorfor dette ikke kan lade sig gøre eller har jeg bare ikke været fantasifuld eller grundig nok i min søgen?

thesqunk
Avatar billede justrace Novice
07. december 2009 - 22:40 #1
Det findes såmænd også på alm. pc'ere. Hvad er det for en maskine du har?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2010 - 22:25 #2
Skal der ikke lukkes her? ;)