Avatar billede kunze Nybegynder
08. december 2009 - 09:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Partition fejl

Hej.

Jeg prøvede forleden at flytte en partition på en disk.
Der er tale om en partition på 882 GB på en 1 TB disk, det var mit ønske at flytte den fra starten af disken til slutningen, i håb om at jeg så kunne få lov at oprette en primær partition på disken.

Til formålet anvendte jeg Paragon Partition Manager 9.0 Pro.

Desværre løb programmet ind i en fejl efter kun 10 minutter, og kunne ikke fortsætte. Det har resulteret i at jeg nu har 882 GB "uformateret plads" på min disk.

Mit spørgsmål er hermed: Hvilket program eller hvilken metode kan jeg bruge til at få liv i min delvist flyttede partition?

Mange tak! :-)
Avatar billede eyvind Seniormester
08. december 2009 - 10:52 #1
Jeg ved ikke hvorfra du bruger Paragon.
Men denne CD fra Hirens har flere harddisk værktøjer som måske kan live op på din harddisk.
http://www.hirensbootcd.net/
(skal brændes som iso/image/billedefil i eks. NERO brænderprogram)
Avatar billede kunze Nybegynder
08. december 2009 - 11:00 #2
Super god idé! Hvorfor har jeg ikke selv tænkt på Hirens... :-(

Tak for tippet, jeg må se om jeg kan få liv i den.
Avatar billede kunze Nybegynder
20. september 2010 - 22:36 #3
Eyvind, skriver du ikke lige et svar til denne tråd, så jeg kan lukke den? :-)
Avatar billede kunze Nybegynder
08. september 2011 - 15:27 #4
Lukker.
Avatar billede eyvind Seniormester
08. september 2011 - 17:04 #5
Ok - en anden metode til at rykke rundt på partitioner kan være med Acronis som også ligger på Hirens under "2" > "3"

Opret altid primær partition C: som den første.

Til partitioner er der også denne Linux CD
http://partedmagic.com/doku.php?id=start (gratis)
som også indeholder en del værktøjer til bl.a. gparted partitionsværktøj

Ved ændring af C: drev bør der altid genstartes til windows før videre behandling