Avatar billede Sokine Nybegynder
13. december 2009 - 17:15 Der er 18 kommentarer

Problem DVD brænder

For nylig købte jeg en brugt Siemens computer, men kan ikke brænde DVD ´er på den.
Når jeg lægger en DVD i drevet læser den et stykke tid.
Når jeg så vil brænde skriver siger den at DVD ´en er fuld.
Åbner jeg drevet under egenskaber står der også at DVD ´er fuld, men samtidig viser den at der er 0 byte på DVD en.
Putter jeg DVD en over i en anden computer viser denne det samme.
Lægger jeg derimod DVD en i min bærbare viser den at DVD en er fuldstændig tom og at jeg kan brænde på den.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 17:38 #1
Hej Sokine Tror du har xp på din maskine, så guider ud der fra.
Højreklik på denne computer-egenskaber-hardware- enhedhåndtering-find dvd drev- højreklik og vælg fjern-genstart.
Hvordan virker den så?

Kan se du har forsøgt at lukke det forrige spm, om dette emne. Husk at gå ind og accepter dit eget svar for at lukke og tildele point til dig selv.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 17:39 #2
Kan drevet afspille dvd film (købefilm)?
Avatar billede Sokine Nybegynder
13. december 2009 - 17:47 #3
Ja drevet kan afspille både DVD er og Cd er uden problemer også film.
Avatar billede thov Forsker
13. december 2009 - 17:58 #4
Mange (ældre) drev kan brænde CD'er men ikke DVD'er - de kan kun læses.
Tror du ikke at du er havnet i den situation ?
Avatar billede Sokine Nybegynder
13. december 2009 - 18:06 #5
Hejsa
Ja jeg kører med Xp.
Har prøvet at fjerne under enhedshåndtering og genstarte, men det hjalp desværre ikke.
Avatar billede Sokine Nybegynder
13. december 2009 - 18:07 #6
Computeren er kun 2 år gammel.
Vi har prøvet med en ekstern brænder og da opstår samme fejl.
Mvh. Bjarne
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 18:19 #7
Det må være mediet de to brændere ikke kan klare. Kan forstå din bærbare godt kan.
Prøv et andet medie for at tjekke om den så kan.
Avatar billede Sokine Nybegynder
14. december 2009 - 08:33 #8
Hej
Hvad mener du med andet medie?
Avatar billede Skovmunch Nybegynder
14. december 2009 - 12:44 #9
Hvis medie og brænder fungerer upåklageligt på andre computere, hvad kan der så være galt
Avatar billede Sokine Nybegynder
14. december 2009 - 14:17 #10
Det er på den computer jeg sidder med problemet er, ikke på andre. Jeg kører med Nero OEM brænderprogram.
Har prøvet at slette dette og køre med et andet brænderprogram, men det gør ingen forskel, problemet er det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2009 - 16:57 #11
Medie = tom dvd skive.
Dit brænder drev kan ikke "lide" de skiver du fodrer den med. Prøv et andet mærke, og se om den så kan brænde.
Som du selv er inde på så tror jeg heller ikke du har problemer med dit brænder program. Hvad hedder brænder i computeren. Skulle vel ikke være et Lite-On drev vel?
Avatar billede Sokine Nybegynder
14. december 2009 - 18:42 #12
Jeg har prøvet med et andet mærke, men problemet er det samme.
Brænderen er en TSSTcorp CDW/DVD TS - H492C.
Vi har prøvet at sætte en ekstern brænder til USB stikket men problemet er der stadig.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2009 - 20:39 #13
Prøv at gå ind I enhedhåndtering og find drevet. Gå ind i egenskaberne for drevet og se om der er fejlkoder.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2009 - 20:53 #14
Skriver den (Kode 19)?
Avatar billede thov Forsker
15. december 2009 - 00:22 #15
Som jeg alle nævnte som mulighed i #4 - Drevet kan ikke brænde DVD'er, kun læse dem.

Drive : TSSTcorp CDW/DVD TS-H492C
Type : Combo Drive
Firmware Version : HP04
Buffer Size : 1536 KB
Date : ?
Serial Number
Vendor Specific :
Location : 1:0
Mechanism : Tray
Read Speed : 48 X
Write Speed : 48 , 40 , 32 , 24 , 16 , 10 , 8 , 4 X

Read CD Text : Yes
Return C2 Pointers : Yes
Read CD-R : Yes
Read CD-RW : Yes
Read DVD-ROM : Yes
Read DVD-RAM : Yes
Read DVD-R : Yes
Read DVD-RW : Yes
Read DVD-R DL : Yes
Read DVD+R : Yes
Read DVD+RW : Yes
Read DVD+R DL : Yes
Read BD-ROM : No
Read BD-R : No
Read BD-RE : No
Read HD DVD-ROM : No
Read HD DVD-R : No
Read HD DVD-RW : No
Read HD-BURN : No
Read Digital Audio : Yes
Read CD+G : Yes
Read VideoCD : Yes

Write CD-R : Yes
Write CD-RW : Yes
Write DVD-R : No
Write DVD-RW : No
Write DVD-R DL : No
Write DVD+R : No
Write DVD+RW : No
Write DVD+R DL : No
Write DVD-RAM : No
Write BD-R : No
Write BD-RE : No
Write HD DVD-R : No
Write HD DVD-RW : No
Write HD-BURN-R : No
Write HD-BURN-RW : No
Buffer Underrun Protection : Yes
Mount Rainier : No
SolidBurn : No
Labelflash : No
Modes : Packet, TAO, DAO, SAO, RAW SAO, RAW SAO 16, RAW SAO 96, RAW DAO 16, RAW DAO 96

Region Protection Control : RPC II
Region : None
Changes User : 5
Changes Vendor : 4
Avatar billede Sokine Nybegynder
15. december 2009 - 08:29 #16
Ja så forstår jeg bedre, det var ikke hvad jeg fik at vide da jeg købte computeren. Mange tak for hjælpen.
Avatar billede thov Forsker
15. december 2009 - 12:28 #17
Sådan kan det gå, desværre..
Sælger har nok aldrig prøvet at brænde - hverken CD eller DVD.

Men de koster ikke alverden http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=514342
Avatar billede Sokine Nybegynder
15. december 2009 - 13:36 #18
Ja det må man sige.
Jeg har købt en ny brænder og den fungerer perfekt, men jeg kan ikke brænde Avi filer med Nero OEM.