Avatar billede ThomasLund74 Praktikant
13. december 2009 - 20:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

nvidia geforce 8400 gs "skarpe farver"

Jeg har et nvidia geforce 8400 gs og indtil for få dage siden har det fungeret fint. Jeg opgraderede driveren og så skal jeg ellers love for at der er kommer farver på drengen, så skarpe at jeg slet ikke kan holde ud at se på skærmen.

Jeg rodede lidt med det men intet kan hjælpe på farverne. Det svært at forklare.

Jeg har så fjernet driveren med et program der hedder Driwer Sweeper og da jeg åbnede windows Vista igen var farvene igen "normale" fordi den ikke benyttede sig af grafikkortet. Så geninstallerede jeg den sidste nye driver og vupti, igen er farverne alt for stærke.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. december 2009 - 21:06 #1
98-XP-vista-Win 7 ????
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 22:36 #2
Har du ikke et nvidia kontrolpanel du kan justere det ned i?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 22:37 #3
Hvis du går ind i kontrolpanelet, der skulle være et nvidia kontrolpanel.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 22:39 #4
Du skal gå ind under adjust color desktop settings.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2009 - 22:49 #5
Det var noget sludder jeg skrev i sidste indslag. Hvad sker der hvis du kører display optimization wizard.
Avatar billede ThomasLund74 Praktikant
14. december 2009 - 14:49 #6
Poko: Vista som der står i mit indlæg.

Display optimization wizard, fandt jeg ikke, men der var en "Digital Vibrance" knap jeg kunne skrue ned og det løste problemer :o) (på min arbejdspc som også har et nvidia grafikkort står den på 0 men hvis jeg stiller den på 0 på min egen PC bliver skærmen sort/hvid)

Hmm underligt, jeg synes at jeg havde rodet med det hele før, men den havde jeg nok overset.

Tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2009 - 17:29 #7
Det var godt du fik det til at funke. Jeg har sendt et svar som du kan acceptere.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4