Avatar billede jems Nybegynder
14. december 2009 - 23:13 Der er 4 kommentarer

Navision 3.56 på Windows 2008 Server (64bit)

Hej

Er der nogen der har erfaring med at køre Navision 3.56 server på en Windows 2008 Server (64bit)?

MVh Jens
Avatar billede jems Nybegynder
14. december 2009 - 23:21 #1
Glemte at skrive det er version 3.56 A det drejer sig om.
Avatar billede cpfrande Nybegynder
18. december 2009 - 09:05 #2
Halløj Jens,

Jeg må nok indrømme, at jeg ikke tror, at du skal have så store forhåbninger om at køre det på Windows Server 2008.

Fra og med Vista (hvis man ser ikke-server software) understøttes kun fra Navision 4.0 SP3 (og der skal man endda installere et fix før dette) og ellers fra NAV 5.0 og opefter.

Da Windows Server 2008 også massivt er ændret kernemæssigt (som Vista og Windows 7) så vil det sikkert også gælde på Server-udgaverne.

Jeg tror derfor ikke at du skal gøre dig forhåbninger om at få det op at køre 100 % perfekt. Flere har dog kunnet kopiere mapperne fra et andet system og til et nyt hvorefter det har fungerer (trods MS siger det ikke vil) - men de har også oplevet små-fejl og underlige ting.
Avatar billede jems Nybegynder
20. december 2009 - 11:50 #3
Hejsa

Jeg har nu aldrig oplevet nogen problemer med at køre 3.56a klienten på Vista. Den virker også på 64 bit Windows 7.
Derfor havde jeg også forhåbninger om at køre serveren da det jo er muligt at køre 32 bit software på en 64 bit platform.

Hvis det "bare" er performance issues er det jo til at leve med, men database korruption er en anden snak ;)

Ved du hvilke fejl de har oplevet?
Avatar billede cpfrande Nybegynder
21. december 2009 - 09:42 #4
Hej igen,

Min skrivelse er også baseret på Microsoft og deres specifikationer. I dem hedder det at kun fra 4.0 SP3 og opad understøttes i Vista/7 m.m.

Det er ikke blot performance-problemer. Der har været problemer med nedbrud af klient, underlige fejl, der opstår på klienten hvorefter den ryger ned osv. Jeg har ikke hørt ting vedr. "performance".

Men har du forsøgt at installere NAV-server på serveren?