Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
17. december 2009 - 19:27 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Acer bærbar slukker hele tiden! HJÆLP!

hej! jeg har en bærbar her, som hele tiden slukker under opstart. en gang imellem når den helt frem til skrivebordet, inden det sker! hvad kan der være galt? er der en komponent, man kan pege på, og skifte, eller hvad kan det være?
mvh carsten
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2009 - 19:29 #1
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand og se om den så bliver oppe. Gør den det kan du jo forsøge at køre systemgendannelse til før problemet opstod.
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
17. december 2009 - 19:34 #2
hej! jeg forsøger også at nå så langt, hehe! det er dog ganske problematisk. kan det godt være en softwarefejl? man kan høre, at harddisken bare stopper pludselig, og derefter alt lys i maskinen. det er dog forskelligt, hvornår i opstartsprocessen, det sker
mvh carsten
Avatar billede milter Ekspert
17. december 2009 - 19:39 #3
Starter du op på batterier eller via strømforsyning?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2009 - 19:39 #4
Jo det kan det, og hvis det er så er det Windows du har problemer med.Har du en cd, så du kan køre repair af windows? Eller lukker den på en fast tid hver gang?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2009 - 19:42 #5
ram fejl var min første tanke.

du kan lave sådan en cd og teste den for ramfejl med 1 klods i ad gangen. første gang der er røde tal er klodsen dårlig.

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2009 - 19:47 #6
Kan også være en opdatering der har slået fejl. Var min første tanke
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
17. december 2009 - 19:52 #7
uha! masser af gode svar! vi får lige gæster, så vender jeg tilbage! tusind tak!!
17. december 2009 - 20:16 #8
<uglynakedguy>: Du bør også lige give info om hvilket OS der er tale om: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
17. december 2009 - 23:55 #9
hej folkens! kan jeg lave sådan en opstarts-cd på min anden bærbare, og så bruge den på den anden maskine? OS er windows vista home premium.
mvh carsten
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
17. december 2009 - 23:56 #10
maskinen starter op på strømforsyning, forresten! :)
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2009 - 00:07 #11
Så er dit batteri eller oplader formenlig kaput.
Avatar billede Deathray Nybegynder
19. december 2009 - 01:01 #12
Arbejder som tekniker i en forretning hvor 99% af alle vores bærbare vi modtager til reperation er Acer (da det er det vi sælger mest) - så jeg har gode erfaringer med dem.

90% af dem der har det problem du beskriver, løses med trykluft :).
I andre ord, er støv mest sandsynligt det der er årsagen til din problembeskrivelse. Hvis du ikke har mulighed for trykluft, benyt en støvsuger. Evt. skille den ad så du kan komme godt til - men prioritere der hvor cpu blæseren sidder.

Håber det løser dit problem :)
-VH Poul
19. december 2009 - 07:42 #13
Avatar billede milter Ekspert
19. december 2009 - 15:21 #14
Jeg har måske misforstået indlæg #10 :-)

Jeg tolkede ordlyden til at betyde, maskinen startede fint op med strømforsyning.
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
20. december 2009 - 20:42 #15
hej alle! jeg må prøve med trykluft, som Poul skriver. lige nu er status, at maskinen kun lige når at få lys i tænd- knappen samt den harddisk-indikator, der sidder på forsiden, og cd-drevet når også lige at sige en lyd, hvorefter maskinen slukker igen, og gør det samme igen og igen, uden at jeg kan afbryde den? Milter, maskinen starter desværre ikke op, hverken på batteri eller strømfosyning. batteriet er helt nyt(og dyrt), og jeg har to forskellige strømforsyninger, jeg har prøvet. jeg kan desværre ikke nå så langt i start-processen, at jeg kan lave hverken systemgendannelse eller opstart på en ekstern disk. men trykluft må nok blive det næste.
mvh carsten
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
23. december 2009 - 12:09 #16
hej alle, så har jeg prøvet med luft, og der kom da også en del fint støv og nullermænd ud af den. men problemet består. nu kan den faktisk kun lige nå at være tændt i et par sekunder, inden den afbryder igen. og det bliver den ved med i en uendelighed. kan kun få den til at stoppe ved at tage batteriet ud. tror I, der er noget håb?
mvh carsten
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
26. december 2009 - 11:51 #17
er der nogen, der har et forslag til, hvordan jeg får den til at starte op?
Avatar billede milter Ekspert
27. december 2009 - 14:13 #18
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
27. december 2009 - 16:02 #19
hej Milter! tak for indlæg. det hjalp desværre ikke. men meget interessant læsning dog! der skulle vel ikke være en behjælpelig læser, der bor i esbjerg?
mvh carsten
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
02. januar 2010 - 12:22 #20
nå, den ryger i skraldespanden
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
08. januar 2010 - 09:47 #21
hvordan er det nu, man lukker et spørgsmål?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 10:03 #22
Det har du fået styr på nu. Fint