Avatar billede fleron Nybegynder
19. december 2009 - 20:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Outlook på flere maskiner

Situation: Har 3 maskiner hvor jeg gerne vil have den samme outlook opsætning på (indbakke er ikke noget problem - ej heller opsætning (http://www.outlookbackup.com/synchronize-outlook.html)). Udfordringen ligger i, at jeg ikke har den samme sendte post på alle maskiner.
Har søgt lidt og fundet en masse sider omkring opsætning af egen mailserver, men det kræver jo at jeg skal hoste vores egne konti - og det er jeg ikke interesseret i.
Jeg har ledt efter noget " Exchange Light", men har ikke kunne finde noget.
Er der nogen her på eksperten som kender et godt lille program, som kan gemme alle mapper som den enkelte maskine så kan se, samtidig med at den enkelte maskine selv henter ny post (jeg gemmer min post på min POP3 i 10 dage) og sender post. Og samtidig gemmer det på mit NAS?

Keg anvender Outlook 2007.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. december 2009 - 21:46 #1
hostet exchange
Avatar billede fleron Nybegynder
19. december 2009 - 22:25 #2
Ja - men det koster penge og det gider jeg ikke, så jeg tænkte at der måske fandes en anden løsning :-)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. december 2009 - 22:37 #3
det koster da også penge at have POP3

og hvis du alligevel ikke vil betale så glem det
Avatar billede niller10 Nybegynder
19. december 2009 - 22:48 #4
Hej,
Det koster ikke penge... Pjat, IMAP er målet for dig.
Skriv til info@mxhotel.no de har løsningen og den koster ikke noget for private.

Der er hvad du søger - samme inn og udbakke på alle maskiner og en masse mere.

Niller
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. december 2009 - 23:33 #5
enig IMAP er løsningen, det kan man også få ved gmail! Helt gratis.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. december 2009 - 23:47 #6
imap er noget gammel skrammel

det eneste rigtige er exchange Outlook Anyware (RPC/HTTPS) og så er der også Active Sync til mobil telefonen.

pop og imap er sidestillet med skrivemaskinen og brevduen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. december 2009 - 08:53 #7
Men skrivemaskinen og brevduen er gratis i drift.

Man kan jo som bekendt ikke både have mel i munden og blæse.

Jeg bruger IMAP hjemme, har de samme mails (dem alle sammen) på alle 4 maskiner!
Avatar billede fleron Nybegynder
20. december 2009 - 14:43 #8
@jonah.hex: Jeg har gratis POP, så min mail koster ikke noget i dag - derfor vil jeg gerne slippe hvis det er muligt :-)

Har lige prøvet IMAP og det ser ud til at virke :-)
Glædelig Jul og Godt Nytår
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. december 2009 - 00:53 #9
ja det er sørme godt
brugernavn og password, er sendt i klar text, flot, husk at disable firewall så er det hele fulendt
Avatar billede fleron Nybegynder
28. december 2009 - 10:54 #10
???? - Hvilket brugernavn og password??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. december 2009 - 14:15 #11
jonah.hex er en af de brugere man bare skal ignorere.

IMAP tilbyder kryptering, så det skal man bare vælge.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
29. december 2009 - 14:51 #12
IMAP er ikke krypteret
IMAPS er krypteret, men nu står der jo IMAP

det samme gælder for POP3
Avatar billede niller10 Nybegynder
29. juli 2010 - 23:29 #13
tillader mig lige..

Citat:
imap er noget gammel skrammel

det eneste rigtige er exchange Outlook Anyware (RPC/HTTPS) og så er der også Active Sync til mobil telefonen.

pop og imap er sidestillet med skrivemaskinen og brevduen

Citat slut :-)

Har man da også selv om man ikke bruger Exchange :-) man skal bare finde den rigtige udbyder :)