Avatar billede stigmik Nybegynder
21. december 2009 - 18:21 Der er 6 kommentarer

Hvad er IP-nr på min printer?

Jeg har sat en printer via USB på min router. Jeg vil gerne bruge denne printer til alle computere på netværket, men i opsætningen skal jeg indtaste IP-nr på printeren.
Men hvordan kan jeg finde ud af, hvilket IP-nr printeren har?

Venlig hilsen
Stig
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
21. december 2009 - 18:34 #1
Din printer får ikke noget IP nummer hvis den er koblet på routeren via et USB kabel.

Det du skal gøre er at bruge Ip adressen på din Router. men først skal du nok lige have isntalleret printeren på routeren, men hvordan det gøres står i manualen på routeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2009 - 18:42 #2
Har din router printserver??
Avatar billede frederikbh Nybegynder
21. december 2009 - 18:54 #3
du kan bare printe en test side der står det..
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
21. december 2009 - 19:33 #4
#3 det lyder ikke til at være en netværksprinter, så en testside kan nok ikke fortælle det.
Avatar billede stigmik Nybegynder
28. december 2009 - 13:01 #5
Ja, jeg har forsøgt med, at printe en testside. Men her står det desværre ikke.
Jeg vil tjekke om jeg i stedet kan sætte det op via Routeren.
Foreløbigt tak for mulighederne.
Avatar billede frederikbh Nybegynder
28. december 2009 - 14:48 #6
hmm det burde nu stå der du har ikke en mulighed for at poste den?