Avatar billede hebshebs Nybegynder
29. december 2009 - 13:16 Der er 14 kommentarer

Video redigeringsprogrammer i Windows 7 driller med Import fra DV kamera

Jeg har indtil for 1 måned siden kørt med XP og Vista.
Der har jeg med stor flittighed brugt Pinnacle Studio 12 og Cyberlink Powerdirector 7 som videoediterings programmer med mit 7 år gamle Sony DV Video Camera med Firewire. Uden problemer.

Men nu har jeg Clean-installeret Windows 7 Ultimate og der virker de to ovenstående ikke til.
Så jeg har nu måtte installere Pinnacle Studio 14 og Cyberlink Powerdirector 8.

Windows finder mit DV kamera helt fint, men:

Studio 14 finder kun mit camera hveranden gang under "Import" og de gange det så lykkes at importere video fra cameraet - er det store digitaliseret tern ?

Det samme gælder for Powerdirector 8 !!

Jeg har downloadet noget som hedder FFDshow, som er noget codec - men har ikke hjulpet på videoredigeringen.

Har nogen en ide til hvad jeg kan gøre ???
Avatar billede eclipse89 Nybegynder
29. december 2009 - 13:20 #1
Jeg bruger Sony Vegas Studio istedet på mit Windows 7 64bit.. Det bruger ikke nær så meget hukommelse som pinnacle..
Avatar billede hebshebs Nybegynder
29. december 2009 - 16:38 #2
Det kunne være at jeg skulle prøve Sony Vega - men indtil videre har begge programmer kørt super på XP og Vista. Så jeg tror ikke at det tilfældigvid er begge programmer som driller - der må være noget i Windows 7 man kan gøre eller hente noget andet codec.
Any help for me ?
Avatar billede justrace Novice
29. december 2009 - 19:00 #3
Men derfor kan du jo godt prøve den gratis i 30 dage: http://www.sonycreativesoftware.com/download/trials/moviestudiope

>eclipse89: Det vidste jeg ikke, men er glad for oplysningen, da jeg tit anbefaler Sony's software, og det er jo et ret godt argument. Jeg bruger iøvrigt selv både Vegas Pro 9.0 og Adobe Premiere Pro CS4. Og Vegas er min foretrukne af de 2, selvom Premiere kan nogle ting.
Avatar billede hebshebs Nybegynder
30. december 2009 - 19:51 #4
Nu har jeg så installeret Trial Sony Vegas 9.0 - og når jeg vælger "capture Video" skriver den "Please connect Device" - så det program kan heller ikke finde mit DV camera !!!

Kan det virkelig være rigtigt, at fordi man skifter til Windows 7 - at Videoredigeringsprogrammerne ikke kan finde det camera - for Windows 7 har automatisk installeret cameraets drivere helt automatisk, første gang jeg koblede det til min PC.

Det er et 5 år gammelt Sony DCR-TRV30E Digital Video Camera.
Det fungedere helt fint på XP og Vista.
Avatar billede justrace Novice
30. december 2009 - 20:20 #5
Capture er en funktion til FireWire forbindelse.
Men det ved du jo, men kan du ikke hente filerne fra kameraet med USB?

Så er det jo bare at importere dem i Vegas, og så ellers skrue klippene sammen som man vil.
Avatar billede hebshebs Nybegynder
30. december 2009 - 23:51 #6
Men det burde jo virke med Firewire som det altid har gjort ??

Men har nu sat USB stikket til - hvordan importere jeg så via USB. Kameraet fremgår ikke at "Denne Computer" ?
Avatar billede justrace Novice
31. december 2009 - 00:07 #7
Jamen så er fejlen jo fundet. :)

Du mangler bare en driver til kameraet. Det kunne så løse problemet med FW-porten samtidig.
Avatar billede justrace Novice
31. december 2009 - 00:09 #8
Har du husket at sætte kameraet til at være et såkaldt "mass storage device" eller noget lignende?
Avatar billede hebshebs Nybegynder
31. december 2009 - 08:28 #9
Jamen, men problemet er at - Windows 7 har jo installeret driver til kameraet uden problemer.

Men hvor skal jeg sætte kameraet til "Mass storage device"- på pc eller kamera ?
Avatar billede justrace Novice
31. december 2009 - 11:51 #10
Fordi den indlæser en driver er jo ikke ensbetydende med den virker.

Og en 7 år gammel driver behøver jo nødvendigvis ikke virke i et helt nyt system som win7.

Det vil jeg mene er lidt for optimistisk. :)
Avatar billede hebshebs Nybegynder
31. december 2009 - 12:56 #11
Men hvor skal jeg sætte kameraet til "Mass storage device"- på pc eller kamera ?
Avatar billede justrace Novice
31. december 2009 - 13:26 #12
Det er på kameraet, men er ikke sikkert man kan.

Hvis det ikke dukker op som drev eller flytbar disk, ved jeg ikke hvad du kan gøre.

Men du skriver at windows fint finder kameraet, så forstår jeg bare ikke det ikke dukker op i evt. stifinder.
Avatar billede Wassini Novice
02. februar 2010 - 22:31 #13
Avatar billede arnejaco Nybegynder
20. august 2010 - 17:12 #14
Hurahh...., dette var simpelthen løsningen også for mine problemer med at få importeret DV-camera film gennem firewirekortet på min nye Win7-maskine. Alt var simpelthen storpixelleret og ubrugeligt, men med dette lille ovenstående fif med at vælge en ældre driver til firewirekortet er alle problemer løst.
SUPERLINK...!

Tak for det.

kh
arnejaco