Avatar billede jrkjank Nybegynder
29. december 2009 - 14:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

acer aspire 5220 skærmen flimmer

Hej jeg har en acer aspire 5220 den kan godt starte op men når den har kørt 3-5 min. begynder skærmen at flimmer med streger.
Jeg har prøvet at sætte en anden skærm til men det er det samme.
Den er blevet blæst af for støv.
Hvad kan det være??????
Avatar billede Blandy Praktikant
29. december 2009 - 14:33 #1
Hmm kan godt lyde som dårlig forbindelse i dit stik. Eller et ben i interfacen. Prøv og tjek dit stik i begge ender. og evt udgangen på dit computer.
Avatar billede jrkjank Nybegynder
29. december 2009 - 14:59 #2
det er en bærbare computer.
Avatar billede b-and Novice
29. december 2009 - 15:03 #3
Gå i Enhedshåndtering > find dit skærmkort og højreklik på det > tryk FJERN

Genstart maskinen.

Hjalp det??
Avatar billede jrkjank Nybegynder
29. december 2009 - 16:22 #4
tak for det, det var lige det der skulle til.
Avatar billede b-and Novice
29. december 2009 - 16:26 #5
Lyder godt, så velkommen... *S*
Avatar billede jrkjank Nybegynder
30. december 2009 - 14:35 #6
det vare godt nok ikke længe en halv time så var det galt igen.
Avatar billede b-and Novice
30. december 2009 - 14:59 #7
Umm det er da irriterende.

Gå herind > http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492 < vælg dit styresystem og hent så en ny chipset driver…

Herefter en ny VGA driver - se om det kan gøre en forskel.

Hvis ikke, så se om der er meget støv omkring dine lufthuller og støvsug dem.
Hjælper det heller ikke, så vil jeg mene det er en hardware fejl - og så skal den til rep.
Avatar billede jrkjank Nybegynder
30. december 2009 - 15:50 #8
jeg har renset den for støv prøvet med driver. Kan det være en virus der gør det.
Avatar billede b-and Novice
30. december 2009 - 18:51 #9
Umiddelbart vil jeg sige nej, det tror jeg ikke rigtig på - så ville der være andre symptomer også.

Men kør nedenstående:

Hent CCleaner her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Start > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.
Genstart.

Hent Malwarebytes Anti-Malware [url="http://www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe"]her[/url] og tryk på Kør

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig.  Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.  Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

OBS!! Ovenstående scanning skal foretages som enkelt scanning for samtlige brugere på maskinen - det vil sige, at der skal logges ind på hver enkelt bruger og køres en scanning…

Kopier indholdet herind sammen med en frisk Combofixlog, som du først laver efter Malwarebytes er kørt, og en genstart.

Smid loggen ind i tråden.
Avatar billede jrkjank Nybegynder
30. december 2009 - 20:42 #10
hej jeg kan ikke finde log filen ccleaner.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.42
Database version: 3289
Windows 6.0.6001 Service Pack 1
Internet Explorer 7.0.6001.18000

mbam-log-2009-12-30 (20-38-25).txt

Skan type: Hurtig skanning
Objekter skannet: 88108
Tid tilbagelagt: 4 minute(s), 55 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede b-and Novice
30. december 2009 - 20:54 #11
Det var den log jeg var interesseret i - og den er jo helt jomfruelig, intet og komme efter.

Ked af det - det er en hardwarefejl…
Avatar billede jrkjank Nybegynder
02. januar 2010 - 23:11 #12
efter at have kørt  ccleaner var den iorden. tak for hjælpen.