Avatar billede liebeck Nybegynder
30. december 2009 - 13:58 Der er 7 kommentarer

komprimerede mails forsvundet

Efter jeg svarede ja til at komprimere mit outlook express forsvandt alle mails fra december 2009. Svaret jeg fik var kun til outlook og kunne ikke bruges til outlook express er der andre der kender svaret om de kan gendannes??
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2009 - 15:58 #1
Ja, de kan sikkert gendannes, men det er nok lidt kompliceret, alt efter hvor skrap du er.  :-)

Først skal vi ha dem fundet.
Jeg tror de ligger i en .bak fil et eller andet sted.
Der er flere muligheder:
Prøv at kigge i papirkurven.
Eller her: C:\Documents and Settings\*Brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{en masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express

For at se filen/filnavnet, skal du aktivere visning af skjulte filer og mapper, samt vise filtypenavne for kendte filtyper.
Det gør du ved at åbne en tilfældig mappe -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis

Se om du kan finde en .bak fil der er oprettet omkring det tidspunkt, du komprimerede.
Så tager vi den derfra.....

Når vi er færdige, vil jeg forklare hvordan du undgår at Outlook Express komprimerer en anden gang, da det ofte volder problemer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2009 - 19:48 #2
Du har ikke fået svar i det andet spørgsmål.

Du skal ikke oprette et nyt spørgsmål fordi jeg var forkert på den og ovenikøbet rettede mig selv med det samme!
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2009 - 20:12 #3
john_stigers >> Vi kører bare videre her, så må iebeck selv lukke det andet.  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2009 - 22:42 #4
Hvis man går ind i indstillinger på outlook express:
Funktioner-Indstillinger-Vedligeholdelse.
Der kan man se stien til lagringsmappen, ved at trykke på lagrigsmappe.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2010 - 06:23 #5
Er du kommet videre?
Avatar billede MetteF Nybegynder
27. januar 2010 - 12:53 #6
Hej - jeg har igår mistet diverse mails i outlook og har fundet hjælp i ovenstående... MEN hvordan kommer jeg videre med gendannelsen af mine mails....?? Håber at høre fra dig asap... Mvh Mette Friis
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2010 - 14:11 #7
MetteF, for ikke at gøre dette spørgsmål uoverskueligt med flere der skal have hjælp på samme tid, så skal jeg bede dig oprette et nyt spørgsmål. Tak :)