Avatar billede ea4000 Praktikant
01. januar 2010 - 11:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Outlook 2000

Jeg anvender Outlook 2000, men pludselig er jeg begyndt at få vist Private mapper dobbelt.

Dvs. at jeg tilsyneladende har to PST-filer. Alt post - både indgående og udgående - bliver vist i hver sin mappe.

Hvordan får jeg kun vist Private mapper en gang?
Avatar billede giweo Juniormester
01. januar 2010 - 12:36 #1
Hej

Det er fordi du har kørt en "Arkivering"

De emner der er aktiveret, ligger i den ene "Private mapper" og de der ikke er arkiveret ligger i en anden "Private mapper"

Hvis du ikke gider kigge på begge, kan du højre klikke på den arkiverede "private mapper" og vælge "Luk private mapper"
Avatar billede ea4000 Praktikant
01. januar 2010 - 12:54 #2
Hej igen

Det kan jeg desværre ikke få Outlook til at lukke den ene af de Private mapper.

Fejlen siger: "Du kan ikke lukke den fil med private mapper, der indeholder din kalender, dine kontaktpersoner og din POP-postkasse?

Har du andre forslag til, hvordan jeg får den ene af de private mapper væk?
Avatar billede giweo Juniormester
01. januar 2010 - 12:56 #3
Det lyder som om det er den !aktive! du har forsøgt at skjule, og ikke den arkiverede
Avatar billede ea4000 Praktikant
01. januar 2010 - 13:01 #4
Hej igen

De er fuldstændig ens - og hvordan ser jeg forskel på dem - om det er en aktive eller den arkiverede?
Avatar billede giweo Juniormester
01. januar 2010 - 13:10 #5
Datoen på dine ting i indbakken
Avatar billede ea4000 Praktikant
01. januar 2010 - 13:31 #6
Mapperne og indholdet er fuldstændig ens.

Der står følgende:

1) Outlook i dag (Arkivmapper)

2) Outlook i dag (Private mapper)

Jeg har aldrig før fået vist den under 1) nævnte. Og jeg kan simpelthen ikke nu undgå at få vist den. Og indholdet er som nævnt fuldstændig ens i begge mapper.

Altså jeg ønsker kun vist det under  2) nævnte, men hvordan får jeg den under 1) nævnte mappe væk. Jeg har prøvet at sige luk, men den kommer frem alligevel.
01. januar 2010 - 14:42 #7
(Nu er det vel ikke sådan er 2) er en slags "genvej" til 1) ???)
Avatar billede ea4000 Praktikant
01. januar 2010 - 17:42 #8
Hej igen

Jeg tror, at der kan være sket det, at jeg har taget en sikkerhedskopi (til USB) og glemt at lukke mappen ned inden jeg har fjernet USB-pennen.

Derfor har den ekstra mappe tilsyneladende "låst sig" fast.

Hvordan får jeg den så slettet.

Jeg har prøvet at tilslutte USB-pennen igen og åbne mappen. Så åbner der blot en ny - og denne kan jeg godt lukke ned igen.

Har du forslag til hvad jeg skal prøve?