Avatar billede naturterapeuten Nybegynder
02. januar 2010 - 14:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Afslutning af regnskab i SS

Sidder med årsafslutningen på mit regnskab. Har fået afstemt lagerværdi og vareforbrug, men hvad med afskrivninger?
Jeg har Britt Malkas hæfte om SS, men i det skriver hun under "Bogføring af afskrivninger": at beløbet (25% af anlægsaktiver) skal debiteres konto 40000 og krediteres konto 50830.
Konto 40000 eksisterer ikke i selv den fulde kontoplan i det opsæt jeg har? Når jeg åbner et nyt regnskab er konto 41000 der?
Jeg er nærvøs for at oprette en forkert konto.
Avatar billede ottobp Novice
03. januar 2010 - 11:14 #1
15 point får man jo ikke meget for
Avatar billede naturterapeuten Nybegynder
03. januar 2010 - 13:35 #2
Beklager hvis der er for få point i spil, men jeg har nu også løst problemet.