Avatar billede atra Nybegynder
02. januar 2010 - 18:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med Redirect

Jeg har et problem med at lave en redirect efter jeg har opdatere oplysninger i min db. hver gang jeg trykker opdatere får jeg blot en blank side men den skulle sende mig videre til forsiden istedet.

jeg har gjort følgenden

<?php
header("location: http://eb.dk");
?>
Avatar billede repox Seniormester
02. januar 2010 - 18:54 #1
Prøv med stort L i Location (som rfc'en også beskriver det).
Eventuelt vise mere kildekode eller give en url hvor vi kan teste det.
Avatar billede atra Nybegynder
02. januar 2010 - 19:07 #2
Det gav ingenting med stort L men her er koden

<?php
$host="Localhost"; // Host name
$db_username="xxxxx"; // Mysql username
$db_password="xxxx"; // Mysql password
$db_name="LD"; // Database name
$tbl_name="members"; // Table name

// Connect to server and select database.
mysql_connect("$host", "$db_username", "$db_password")or die("cannot connect");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

// Get values from form
$id=$_POST['id'];
$medlemnr=$_POST['medlemnr'];
$name=$_POST['name'];
$lastname=$_POST['lastname'];
$addr=$_POST['addr'];
$zipcode=$_POST['zipcode'];
$city=$_POST['city'];
$remark=$_POST['remark'];

$phone=$_POST['phone'];
$email=$_POST['email'];
$birthday=$_POST['birthday'];
$certifikat=$_POST['certifikat'];
$username=$_POST['username'];
$password=$_POST['password'];

// update data in mysql database
$sql="UPDATE $tbl_name SET medlemnr='$medlemnr', name='$name', lastname='$lastname', addr='$addr', zipcode='$zipcode', city='$city', remark='$remark', phone='$phone', email='$email', birthday='$birthday', certifikat='$certifikat', username='$username', password='$password' WHERE id='$id'";
$result=mysql_query($sql);

// if successfully updated.
header('Location: http://club.langelands-dykkerklub.dk/?page=list_records');
?>
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 19:10 #3
Prøv at sikre dig at der ikke er nogle tegn før det første <?php
Selv et mellemrum eller linjeskift kan stoppe header-funktionen fra at virke.
Avatar billede repox Seniormester
02. januar 2010 - 19:13 #4
Bliver dine data opdateret?
Avatar billede atra Nybegynder
02. januar 2010 - 19:24 #5
#4
ja data bliver opdateret
Avatar billede repox Seniormester
02. januar 2010 - 19:30 #6
Du får slet ikke nogen fejl fra PHP eller noget?
Avatar billede atra Nybegynder
02. januar 2010 - 19:34 #7
nej får ingen fejl men har lige prøvet fjerne tomme linjer som kimsey0 forslog og det ser faktisk ud til at det virke
Avatar billede repox Seniormester
02. januar 2010 - 19:36 #8
Okay; PHP plejer at fejlmelde når der opstår fejl - det tyder på du har en særlig opsætning af din PHP siden du ikke får dem.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 19:38 #9
Ja, det tyder på at det er en server der bruges til kørsel, og ikke til udvikling, af scripts.

Jeg er da glad for det lykkedes for dig :)
Her kommer et svar så du kan lukke.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 19:38 #10
Og her kommer så svaret :)