Avatar billede mike2002 Nybegynder
03. januar 2010 - 00:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

USB mus virker ikke

Hej alle

Det er godt nok en gammel traver denne her, men jeg kan ikke finde svar på lige præcis mit problem herinde (eller andre steder).

For en måned siden flyttede vi til et nyt hus og vores PC flyttede selvfølgelig med, men da jeg startede den første gang efter flytningen virkede min USB mus ikke.

Jeg prøvede
- at tage den ud og sætte den i igen
- andre USB porte
- en anden USB mus
- at fjerne den via enhedshåndtering og geninstallere den
men ingenting hjælper.

Alle USB-porte virker fint - har testet forskellige USB enheder.

Begge mine USB-mus virker fint i min bærbare (samme OS - WinXP).

Jeg har selvsagt ikke foretaget nogen hardware ændringer.

Sidst jeg prøvede at fjerne og geninstallere musen opdagede jeg noget sært:
Efter genstart af XP vises "Ny hardware fundet" og Windows går i gang med at installere hardwaren (min mus). På et tidspunkt under forløbet begynder musen at virke i 1-2 sekunder, men lige inden Windows melder "Den nye hardware er installeret og klar til brug", går den død...

Er der nogen der ved, hvad det kan skyldes?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 09:13 #1
Har du forsøgt med en ps2 mus og gå i enhedshåndtering for at se om det er driver der svigter?
Du kunne prøve at køre chkdsk på den.
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Denne guide er for Vista, men den samme for Xp.
Avatar billede mike2002 Nybegynder
03. januar 2010 - 11:52 #2
Jeg kører pt. med en ps2 mus, som virker fint, så det er vist ikke selve mus-driveren, der svigter.

chkdsk tjekker hd for fejl, ikke?

Det er en Medion PC jeg har - og jeg har et enkelt udråbstegn i Enhedshåndtering, ud for et "Multimediekort". Jeg ved ikke, hvad det er, for jeg har fået installeret lyddrivere m.m. Jeg har forsøgt at downloade diverse drivere, men jeg kan ikke få installeret det "Multimediekort". Måske er det til kortlæseren (som ellers virker fint)?

Men det er jo mærkeligt, at den holdt op med at virke fra den ene dag til den anden uden jeg har gjort andet end at flytte PC'en fra et sted til et andet...
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 12:06 #3
De forskellige ting griber mange gange ind i hinanden, fordi de er del af en sammenhæng. Så vi skal nok have denne driver til at køre for at finde ud af det. Du kan prøve at hente den inde fra enhedhåndteringen ved at trykke på opdater driver.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 12:39 #4
Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 12:40 #5
Du kan hente denne her:http://www.piriform.com/speccy
Den finder ud af hvilken hardware du har på computer.
Avatar billede mike2002 Nybegynder
03. januar 2010 - 13:58 #6
Det er et MS7255 bundkort. Jeg har været inde på Medions hjemmeside og indtastet S/N-nr og fået en lang liste over forskellige drivere og utils, men jeg synes ikke lige der er noget, der ligner noget.

Listen ser sådan ud:

Bios Opdatering MS 7255 V 1.2
(uden 1394IEEE interface)
02.10.2008      -    Ver: 3.0G
  DownloadDetaljer

Busmaster Driver VIA Hyperion Pro
Win 2000/Win 98/Win 98SE/Win ME/Win NT/ /Win XP Media Center
24.11.2006      -    Ver: 5.09A
  DownloadDetaljer

Driver Software Til TV Tuner Hybrid Kort
Win 2000/ /Win XP Media Center/Win XP 64bit
21.05.2008      -    Ver: 1.3.4.5
  DownloadDetaljer

Driver Software TV Tuner Hybrid Kort Philips 713x-Chipset
Win 7 32bit/Win 7 64bit/Win Vista 32bit/Win Vista 64bit
10.11.2009      -    Ver: 1.4.0.3
  DownloadDetaljer

Driver Til VIA VT64xx/ VT8237 / VT8251 / CX700
Win 2000/Win 98SE/Win ME/Win NT/
29.11.2006      -    Ver: 5.1.2600.530
  DownloadDetaljer

Grafikkort Driver NVidia GeForce 6-, 7-, 8-, 9-Series
Win Vista 32bit
01.08.2008      -    Ver: 175.97
  DownloadDetaljer

Grafikkort Driver NVidia GeForce 6-, 7-, 8-, 9-Series
Win Vista 64bit
01.08.2008      -    Ver: 175.97
  DownloadDetaljer

Grafikkort Driver Til nVidia GeForce 6 & 7 Series
Win 2000/ /Win XP Media Center
17.01.2007      -    Ver: 93.71
  DownloadDetaljer

Lydkort Driver Til VIA High Definition Audio
Win 2000/
02.08.2006      -    Ver: 5.10.01.1070
  DownloadDetaljer

Lydkort Driver Til VIA High Definition Audio
Win Vista 64bit/Win Vista 32bit
31.01.2007      -    Ver: 2.20C (6.0.01.1120)
  DownloadDetaljer

Software Medion X10 DX PC Fjernbetjening
Win Vista 64bit/Win Vista 32bit
  DownloadDetaljer

Software Medion X10 DX PC Fjernbetjening
Win XP Media Center
  DownloadDetaljer

WD Data Lifeguard Diagnostics
/DOS/Win 7 32bit/Win 7 64bit/Win Vista 32bit/Win Vista 64bit/Win XP 32bit
17.12.2009      -    Ver: 1.07.00
Avatar billede mike2002 Nybegynder
03. januar 2010 - 13:59 #7
Jeg har også været på msi.com (bundkort producents hjemmeside) og prøvet mig frem med deres LiveUpdate (som selv skulle være i stand til at installere manglende drivere) - og så vidt jeg kunne se, installerede jeg derfra den der hedder VIA Hyperion Pro... Men jeg havde nu noget chipset drivere i forvejen...
Avatar billede mike2002 Nybegynder
24. januar 2010 - 22:46 #8
Jeg er ikke kommet videre, så jeg lukker denne nu...