Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
05. januar 2010 - 15:12 Der er 1 kommentar

numerisk datatype fra MySQL til ASP

Hej alle eksperter

Jeg har en forespøgsel, hvor en af kolonnerne er resultaten af en division.
Den skal afspejle procentmæssigt hvor mange af en gruppe felter, der er udfyldt.

SELECT
(felt1 + felt2 + felt3 + felt4)/4*100 AS procent

Mit problem er at jeg får en "Type mismatch" fejl, når jeg prøver at sammenligne resultatet med forskellige helttal i asp.

if rs("procent") = 0 then

Dette afføder en VBScript runtime error "Type mismatch"

Skriver jeg i stedet

if Cint(rs("procent")) = 0 then

Så får jeg ikke fejlen. Men kan jeg ikke lave denne konvertering en gang for alle i min database forespørgsel?

JEg har forsøgt mig med:

SELECT
CONVERT((felt1 + felt2 + felt3 + felt4)/4*100, SIGNED INTEGER) AS procent

Når jeg kigger på det rå udtræk, så ændrer det pænt procent kolonnens resultater fra fx 50.000 til 50, men jeg får stadig fejlen i asp/vbscriptet.

Er der nogen der kan hjælpe mig med denne konvertering.
Det er ikke så vigtigt om det bliver en decimal eller et heltal. Bare jeg kan lave den nummeriske sammenligning med asp/VBScript

Jeg glæder mig til et godt bud.

Mvh Simon
Avatar billede pi-hus Nybegynder
05. januar 2010 - 19:30 #1
Tror du er nødt til at konvertere i ASP hver gang.

Så vidt jeg ved er det noget med at MySQL driveren ikke afleverer datatyperne på en måde som ASP kan forstå.

Der er også cLng og cCur hvis du vil have større tal eller decimaltal (currency).