Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
08. januar 2010 - 09:45 Der er 25 kommentarer

dvd-drev virker ikke.

hej, min kammerat har en stationær acer, hvor dvd-drevet pludselig ikke virker ordentligt. den starter ikke de forskellige skiver op, når man lægger dem i? og når man checker indholdet af dem, står der blot "0 byte"?. vi har lige prøvet at skifte drevet til et spritnyt et, samme resultat. har også prøvet Systemgendannelse.
der er ikke blevet rodet med pc´en inden, men kan nogen hjælpe mig i en fart? kan det have noget at gøre med de dersens jumpere bagpå drevet?
mvh carsten
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 09:49 #1
Hvorfor ser du ikke at få orden på dine spm. Du har over 2000 point ude!!!!! Du kan jo ikke forvente at få hjælp, når det ser sådan ud. http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/uglynakedguy
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
08. januar 2010 - 09:52 #2
det må du undskylde. kender ikke rigtigt det system med pointene.
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2010 - 09:53 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 09:59 #4
Det er ikke det med pointene der nager mig. Det er mere det, at man får en fornemmelse af man ikke er specielt interesseret i hvad der kommer ud af tråden. Du har jo ingen tråde der er afsluttet det sidste år. Hvis der ikke er nogen løsning på dit problem lukker du det bare selv igen. Men det står i faq som treatmenice henviserr til. Vi vi gerne hjælpe dig, men vi synes lige du skal få styr på det andet først.
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
08. januar 2010 - 10:00 #5
hej, og tak! jeg sidder nu og forsøger at give point for alle de spørgsmål jeg tidliere har oprettet, men kan ikke finde ud af det. der er tilsyneladende ikke et Acceptér svar-felt ved dem alle?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 10:08 #6
Hvis der er en der har løst et problem for dig, skal du bede om at få et svar, som du kan acceptere.Det står også i faq. Er der spm hvor der ikke er kommet en kommentar lægger du selv et svar, ved at flytte prikken ned i svar. Det accepterer du så selv, og så er spm lukket. Du skriver lige, at spm er lukket og så en lille begrundelse.
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
08. januar 2010 - 17:16 #7
ok. jeg skal gøre mit bedste. må dog indrømme, at det er et finurligt system. jeg troede bare, man kunne skrive og få svar af forskellige folk, der tilfældigt bød ind med svar. jeg har ikke helt forstået, hvad alt det point-halløj skal gøre godt for. men bortset fra det, så håber jeg, at der er nogen, der har etn forklaring på mit ovennævnte spørgsmål. så skal jeg nok se om jeg kan få styr på de point, jeg åbenbart har ude at svømme.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2010 - 17:25 #8
http://www.eksperten.dk/spm/882208
http://www.eksperten.dk/spm/861310
http://www.eksperten.dk/spm/858207

Disse her kan du selv lukke. Der er ikke nogen der har skrevet kommentar. Så læg et svar selv og accepter. Herefter vil jeg prøve at hjælpe dig
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
09. januar 2010 - 16:35 #9
nå, jeg prøver igen: mn der er nogen, der kan forklare os, hvad vi skal stille op?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2010 - 17:51 #10
Ja det hjalp med denne oprydning. Tak for det.
Prøv at gå ind i enhedshåndtering, og fjerne drevet. Genstart computeren og lade windows finde det igen.
Hvilket syresystem kører du?
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
09. januar 2010 - 17:58 #11
hej! mange tak! det vil jeg prøve. computeren står desværre ikke hos mig, men jeg vil se om jeg kan prøve det i morgen formiddag. jeg mener den kører XP. ps, jeg kan se, jeg har 400 point ude, men kan kun se, jeg har nærværende spørgsmål åbent?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2010 - 18:06 #12
Det er korrekt. Du har gjort et godt arbejde. Husk med de næste spm, du får dem lukket efter hånden, så er arbejdet ikke så stort.
Hvis fjernelse af drevet ikke løser problem, må vi prøve at tjekke systemfilerne efter:http://www.kandu.dk/Tip13074.aspx
Formoder det er Xp.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2010 - 18:08 #13
Jeg håber ikke den får behov for cd, da drevet ikke er til rådighed. Men la os nu se.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. januar 2010 - 18:11 #14
Her er også noget der er drev relateret:http://support.microsoft.com/kb/314060/da
DEt var det i første omgang. Prøv de forkellige ting, og se om i får noget ud af det. Held og lykke.
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
12. januar 2010 - 13:26 #15
hej 220661!
nu har jeg prøvet at gå ind i Enhedshåndtering, og følge din vejledning. problemet er det samme efter genstart. jeg har også prøvet den vejledning du sendte mht. Microsoft, samme resultat. der står stadig bare 0 byte på cd´en, og ingen mulighed for at starte cd´en op. hvad søren kan man så prøve?
mvh carsten
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2010 - 15:39 #16
Hvordan er drevet monteret? Sidder det på et kabel alene skal drevet være Master. Sidder det efter harddisken som skal være master, skal dvd drevet være slave. Prøv lige at tjekke det.
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
12. januar 2010 - 18:09 #17
hej igen 22!
nu er jeg hjemme igen, og computeren står ovre hos min kammerat på fanø. men det brede kabel, der går ind i drevet, fører fra drevet ned til bundkortet(?), altså den lodretstående printplade. er det det, du mener?omme bagpå drevet, hvor man vælger det der Master, Slave og Cable Select(eller hvad det hedder), hvor skal den lille plasticdims sidde og dække? plasticdimsen sidder det samme sted som på det gamle, afmonterede drev, og det er der ikke blevet rørt ved. men det er dælme mærkeligt; når man sætter en skive i, starter det fint op osv, der sker bare ikke mere, og checker man indholdet på drevet via Denne Computer, står der stadig bare 0 byte.
mvh Carsten
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2010 - 20:10 #18
Ja og da der ikke er andet på kablet skal jumperen stå til MASTER.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2010 - 20:10 #19
Har du kontrolleret at stikket sidder ordenlig fast på bundkortet?
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
12. januar 2010 - 21:24 #20
hej, jeg TROR kablet sidder ordentlig fast, men checker. hvordan stiller man jumperen på MASTER? der er ligesom 3 små sæt af stik-ben, hvor den ene har det plastic på. jeg ved godt, jeg er en dør til det her.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2010 - 21:28 #21
Der står en beskrivelse på drevet, hvor jumperen skal sidde. Den skal kortslutte 2 ben.
Husk det er Master i dit tilfælde, da dvd drevet siddder alene på kablet.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2010 - 22:09 #22
Lukker ned for idag. Kommer på igen i morgen kl 16.
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
23. januar 2010 - 18:28 #23
hej igen,
nå, kablet sidder tilsyneladende fint og korrekt i bundkortet, og fører direkte op i drevet. jumperen står på MA, og alligevel virker det ikke. hm... tragisk.
mvh carsten
Avatar billede uglynakedguy Nybegynder
01. februar 2010 - 20:15 #24
hej 22,
vil du ikke skrive et svar, så du kan få pointene?
mvh carsten
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2010 - 18:35 #25
Hej og undskyld jeg kun vender tilbage nu. Købte du et nyt drev, eller kunne du få det gamle drev til at virke igen?
Jeg skriver et "forsinket" svar.