Avatar billede Mono123 Nybegynder
10. januar 2010 - 05:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst download køre langsomt på en PC...

Hej...

jeg har en 20Mbit forbindelse fra yousee som jeg har sat op med en wireless router wrtn160n fra linksys der er to laptops sat til netværket men den ene kan kun downloade med omkring 4mbit hvor imod den anden henter fint med 20mbit. hvis jeg sætter et normalt net-kabel til den der ikke køre optimalt ryger forbindelsen op på 20mbit med det samme.
Begge computere køre med windows 7 og den der ikke virker ordenligt har et 5300 agn intel netkort med opdateret driver.

jeg har prøvet at deaktivere alle programmer der har med nettet at gøre deaktivere firewall geninstalleret firefox kørt antivirus og spyware programmer men intet har virket.
så vidt jeg kan se køre de to computere med samme netværks instillinger...

Så er der nogen der måske har et svar på mit problem er der måske visse programmer der kan sænke min download so dramatisk på en computer ??
håber der er hjælp der ude på forhånd tak :)
Avatar billede Mono123 Nybegynder
10. januar 2010 - 05:03 #1
PS

Signal styrken er I top hele tiden det samme er uploaden på begge computere
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. januar 2010 - 08:00 #2
har du intells wireless tool, eller PC producentens: http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-025792.htm

Er routeren sat til N-only eller til Mixed?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. januar 2010 - 10:06 #3
Det kan være at den med lav båndbredde kan se naboens net som kører på samme eller nabokanalen.
Det kan medføre det som du oplever.
Avatar billede Mono123 Nybegynder
11. januar 2010 - 17:39 #4
Routeren køre med mixed...

den der køre med langsom båndbredde kan finde et sted mellem 25 og 30 andre netværk men jeg rode lidt rundt med kanalerne på routeren og fandt endelig en som omsider ser ud til at fungere!

Mange tak for hjælpen :) !
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2010 - 00:08 #5
Super :-)