Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
10. januar 2010 - 16:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PC er over 5 min om at komme på nettet eller slet ikke.

Historie:
Før min kone fik sin bærbar for ca. ½ år siden, kunne jeg komme på nette uden problemer. Fordi  det nu var en bærbar  hun fik så skulle hun jo være trådløs ,så router blev skifte til en D-link 615.Så var hun trådløs og mig og min søn med kabel.
Det første stykke tid, kørte det fint, men så kunne jeg ikke komme på ca. 4-7 gange om ugen .Og for at komme på måtte jeg slukke router. Det virkede når min pc er tændt, men for ca. 14 dage siden var det ikke nok, jeg skulle slukke den op til 5-6 gange før jeg kom på nette.
Jeg  går også til lan-party, så jeg tænkte at jeg måske have sat kabel forkert, jeg har 2 RJ-45 porte, kabel sad i øverste stik, så jeg satte det i nederste stik (men ifølge manualen skulle det være samme stik) det hjalp var på nette med det samme  i 4-5 dage, så var den galt igen. Kunne ikke komme på, måtte fejlfinde og som sagt tog det 5-7 min. At komme på nette. Og det er jo ikke til at holde ud! Husk på konen og sønnen kommer på med det samme. Så her i dag tændte jeg min maskine og  åbnet Mappen Netværk og Internet -Netværks-delingscenter også ventede jeg, der stod ingen internet forbindelse, men efter 7 min. Skrev den oppe ved det "lille hus"(normal står der Network når man er på nettet) jeg kan ikke stave til det  " iniz" også  gik der et øjeblik og så var der hul igennem.
Er der nogen af jer der har et bud på hvad det kan være?

Hardware:
3 pc : 2 stationære og 1 bærbar, de 2 stationære med kabel og bærbar trådløs.
Alle 3 pc'er køre med win7 ultimate
Udbyder: comxnet  40/40 mb.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2010 - 19:45 #1
Lån en anden router og prøv med et andet kabel
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
10. januar 2010 - 21:25 #2
jeg kan ikke låne nogen anden router,men jeg kan prøve at sætte kabel i port 4 på routeren,sidder i port 2 nu.
Hvis router er i stykker så må jeg kunne få den bytte i Elgiganten da den jo ikke er mere en 1/2 år gamle!
Kabel er sat op langs panellet.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2010 - 21:31 #3
Du kunne jo også prøve at forbinde computeren direkte uden om routeren
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
11. januar 2010 - 13:07 #4
Her til formiddag har jeg skifte kabel på router fra port 1 til port 3 gik ind og startede pc`er op,og jeg var på med det samme.Jeg vil lige vente til i aften,hvor jeg vil vende tilbage og fortælle hvordan det er gået,når sønnen er på og kone!
Men tror du at router er defekt?
Nå jeg læser mit indlæg,så lyder det lidt underligt!
Jeg er ikke helt med på hvordan jeg forbinder computeren uden om routeren?
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
11. januar 2010 - 21:09 #5
Nu virker nette hvergang jeg starter op,så der er måske noget galt med port 1 på router.Men hvis den er gal igen,om nogen dage så må jeg købe en ny.
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
12. januar 2010 - 21:06 #6
Det virker stadig fint,så kan du ikke giver mig et svar Helgec,så kan du få dine point og tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2010 - 22:19 #7
Jeg samler ikke point så uanset om det hjalp eller ej så snup dem selv
Avatar billede smartebenny Nybegynder
13. januar 2010 - 21:31 #8
Du kan da bare få den byttet hos enten Elgiganten eller D-Link, hvis der er noget galt med den.
Avatar billede jorgenbo67 Nybegynder
14. januar 2010 - 10:34 #9
ok,tak helgec
til 8 det havde jeg også tænk mig,men tak for forslaget!