Avatar billede flemon Nybegynder
12. januar 2010 - 10:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan Initialiserer jeg en Harddisk?

Hej.

Jeg har en maskine som er kaput. Jeg er bange for det er noget med disken. Jeg har taget disken ud af den bærbare, og sat den til en win 7 maskine via kabler (USB-drev
,3) som er beregnet til dette.
Jeg kan godt se disken i enhedshåndteringen, men hvis jeg går til diskhåndtering vil den have disken initialiseret.
Jeg kan her vælge MBR eller GPT, men ingen af delene virker.
Der ligger data på maskinen, som jeg meget gerne skulle have ud.
Jeg har også prøvet at sætte disken til en Windows server 2003 maskine, men her vil den også initialisere disken, men det lykkes ikke.
Den siger at jeg kan se nærmere i event vieweren, men det ser her ud som om virtual disk service genstarter når man prøver at initialisere.
What to do? Jeg vil helst ikke miste data på disken.
Avatar billede bubbaa Nybegynder
12. januar 2010 - 10:46 #1
Det lyder desværre som om det er disken den er gal med.
Har du evt en ekstra du kan sætte i den gamle pc? Så kan du hurtigt blive 100% sikker på om det er problemet.

Er det disken, kan du måske redde noget data ved hjælp af data recovery programmer, men det kan godt være et helvede, da den finder utrolig meget, det tager lang tid, og det ligger hulter til bulter...
Avatar billede flemon Nybegynder
12. januar 2010 - 10:54 #2
Jeg er helt sikker på det er disken den er galt med, og jeg håbede på der var nogen der havde en anden løsning end at skulle bruge datarecovery.
Det gjorde jeg sidste gang, og det tog omkring 1 uge at køre disken igennem, og få data ud :-(
Avatar billede bubbaa Nybegynder
12. januar 2010 - 11:02 #3
Ja, det er frygteligt at skulle genskabe data :(
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2010 - 11:20 #4
den letteste løsning er nok denne her

http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43

kan købes i alle pc forretninger
Avatar billede flemon Nybegynder
12. januar 2010 - 11:26 #5
@treatmenice

Det er lige nødagtig det stik jeg har brugt til den. :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2010 - 11:42 #6
jeg har lavet 2 og de virker begge
der er jo ingen garanti for at du kan komme ind på den overhovedet.

ok men så er der en anden løning du kunne prøve.

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

hent denne her

•Windows installer: liveusb-creator-3.9.1-setup.exe

find en god stor usb pen og sæt i og luk den igen
start live usb op og sæt storage på 500 og vent imens den bliver lavet - den henter selv imgate ned og starter på din pc med at lave den - det tager slevfølgelig et stykke tid afhængig at internet hastigheden

hvis du selv vil hente den ligger imget her

http://fedoraproject.org/da/get-fedora

og så bare lade usb pege på den valget er dit

du vil så kunne boote op på usb pennen med internet og lyd med din eksterne harddsik tilsat som du vil hente data fra.

du vil kunne komme ind på alle pc hvor windows er gået i kælderen og hente dat ud men ikke hvis harddisken er gået fløjten
der er løsningen nok at kontakte helgec

http://www.helgec.dk/

lyder det svært - NEJ DET ER NEMT
Avatar billede flemon Nybegynder
12. januar 2010 - 11:47 #7
Det vil jeg prøve. Det bliver lige senere i dag, men jeg vender lige tilbage med at resultat.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2010 - 13:49 #8
Der er også den mulighed, at se hvad der står om HDD i "Testdisk".
Her kan du se, om disken har en parttiontabel, og give den en
ny, hvis den mangler. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

Hvis du får brug for vejledning: http://helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede flemon Nybegynder
13. januar 2010 - 11:34 #9
Der er desværre ikke nogen af ovenstående ting der har hjulpet. Jeg har i mellemtiden også prøvet at hente programmet GetDataBack for NTFS og dette kunne heller ikke læse noget fra disken.
Der er vist ikke rigtig noget at køre end at sætte sig ned og surmule lidt :-(
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 13:08 #10
nu spørger jeg hvad mener du med har hjulpet
lavede du sådan en usb pen eller hvad
kunne den ikke finde harddisken eller hvad

jeg gætter
Avatar billede flemon Nybegynder
09. august 2011 - 02:02 #11
Harddisken er færdig.

Smid et svar
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2011 - 11:00 #12
ok