Avatar billede alessandro Nybegynder
13. januar 2010 - 16:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win 7 Ultimate/ hardwareproblem?

Hej alle, som I kan se på overskriften, så er jeg ikke helt sikker på om placering af dette spørgsmål er under den rigtige kategori, men her kommer det:

Efter jeg har fået installeret Windows 7 (tidligere WinXp) på min PC har jeg opdaget en underlig fejl. Det hele kører sådan set fejlfrit, men når jeg lader computeren stå stille uden at trykke på noget i omkring 20-30min, så slukker den af sig selv. Jeg kan bruge computeren i flere timer uden at der sker noget som helst, men står den stille i de 20-30 min, så slukker den bare og når jeg så tænder den igen er der ingen BIP overhovedet og sort skærm samt intet lys på testaturet, men blæserne kører. Har så fundet ud af, at når jeg tager strømmen helt ved at slukke bag på kabinettet, vente par sekunder og tænde igen og tænde for maskinen foran, så booter den fint (dog lidt langsommere, hvilket nok skyldes at windows nok ikke blev lukket korrekt).

Nogen der har prøvet noget lignende? Som sagt, så kom fejlen da jeg skiftede til Windows 7, kan dog nævne at jeg samtidigt har sat ekstra ram i.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2010 - 17:02 #1
det er strømstyringen, der driller - slå dvaletilstand fra så den ikke lukker helt ned (det kan være at 'slumretilstand' er ok).
Hos mig win7/64/home premium er det lydkortet, der ikke kan klare nedlukningen - men der kommer jo en sp1 og sp2 på et tidspunkt.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2010 - 17:04 #2
Det rigtige sted!Styresystemer » Workstation » Windows 7
Avatar billede alessandro Nybegynder
13. januar 2010 - 17:15 #3
Okay, tak. Jeg prøver lige.. ;)
Avatar billede alessandro Nybegynder
13. januar 2010 - 17:21 #4
Den var sat til at slumre efter 30min, det passer meget godt med ca. den tid hvor den slukker helt, så jeg har slået det fra. Dvale-tilstanden var slået fra. Så nu venter jeg og tjekker :)
Avatar billede alessandro Nybegynder
14. januar 2010 - 21:33 #5
Det virkede.. den går ikke ud mere. Dejligt.
Avatar billede alessandro Nybegynder
18. februar 2011 - 11:57 #6
Det var slumretiden som skulle slåes fra.