Avatar billede oveskjold Nybegynder
14. januar 2010 - 21:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløst internet...

Hej i stuen, er der mon én der kan hjælpe mig hér? Er ved at være desperat!!!
Efter at have formateret min bærbare, kan jeg ikke installere min trådløse internetforbindelse. Når jeg prøver at lade den ringe op for forbindelse, skriver den "fejl 680". HAR prøvet at tale med en gut fra 3, han mente at fejlen lå i PC'en, så jeg har prøvet at downloade "servicepakke 2" igen, uden at det hjælper.
Maskinen er en Dell Inspiron 1300, med Windows XP, servicepack 3, og modemet er 3's Huawei E169 USB Stick.
PLEASE HELP, hvis nogen kan og vil... og jeg er altså ikke PC-ekspert!
Ove
14. januar 2010 - 21:48 #1
Velkommen til E. ...

...at have formateret min bærbare... - har du 100% styr på driverpakker til din hardware ???

Har du alle WindowsUpdate opdateringer efter ServicePack3 ? Bemærk at der let kan være tale om >200Mb ...
Avatar billede oveskjold Nybegynder
14. januar 2010 - 22:12 #2
Hej karise_larry... "driverpakker til hardware" lyder meget teknisk! Jeg er ikke så velbevandret i alt dette, men har vist alle opdateringer (har sat det til automatisk). Har fået at vide, at der er en fejl i "dashboard wizard", men hvis ikke det kan repareres med en hammer og skruetrækker, er jeg lidt lost!
Avatar billede vejmand Juniormester
14. januar 2010 - 22:13 #3
oveskjold >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede oveskjold Nybegynder
14. januar 2010 - 22:21 #4
Hej vejmand, yes... skal lige lære det, så tak for rettelsen!
14. januar 2010 - 22:43 #5
Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN ...
Avatar billede oveskjold Nybegynder
14. januar 2010 - 23:02 #6
Har prøvet at se på :http//www.rm.com/Support/TechnicalArtic... og prøvede alle 3 muligheder. Den sidste mulighed var at slette: The USB Mass Storage Device i enhedshåndteringen. Dette gjorde jeg, dog stadig uden at kunne installere mit modem. Huawei-modemmet står IKKE opført i enhedshåndteringen.
Avatar billede japping Nybegynder
14. januar 2010 - 23:14 #7
Mht. drivere til din Dell, så ring til Dell support og lad dem guide dig igennem installationen af rette drivere. Husk at have alle cd'ere der fulgte med pc'en.
Avatar billede oveskjold Nybegynder
14. januar 2010 - 23:19 #8
Hej japping, ja det ender nok med at jeg må ringe til Dell. Der fulgte INGEN CD'ere med, det hele var pre-installeret, men da jeg formaterede den for nylig, kunne jeg downloade alle programmerne fra Dell's hjemmeside. Det er måske hér det er gået galt, men ellers fungerer det hele fint.
Avatar billede sullep Nybegynder
17. januar 2010 - 10:28 #9
Du finder alle driver her, har  du installereret "Chipset" driver eller gør det og se om din usb modem ikke nu kan ses i Enhedshåndtering, var der ingen driver med det modem?

http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&l=da&s=gen&ServiceTag=&SystemID=INSPIRON1300/B130&os=WW1&osl=da&catid=&impid=
Avatar billede oveskjold Nybegynder
20. januar 2010 - 20:10 #10
Hej sullep, tak for forslaget, jeg har hentet det du foreslog, men HVOR skal det installeres? Jeg har prøvet at gemme det på C-drevet, men så er det vel næppe "installeret"? (undskyld min uvidenhed!).
Jeg har talt med Dell's tlf.support, men de skal have ca. 700.- kr. for at hjælpe, så det er udelukket!
Avatar billede oveskjold Nybegynder
20. januar 2010 - 20:26 #11
Til alle...
Mit problem er nok større end forventet, takket være min uvidenhed. Præmien er derfor forhøjet til 200 point + min evige taknemmelighed, hvis der er en af jer der kan hjælpe - step by step!
Mvh oveskjold
Avatar billede sullep Nybegynder
21. januar 2010 - 16:13 #12
Den fil du har hentet skal ha´ navnet > R114079.exe
Når du har hentet den hjem dobbeltklikker du på den fil og den vil starte installation

Sådan skal du gøre ved de driverfiler du henter hjem.

Du skal nok hente flere driver fra den side

Du skal ikke forhøje point for min skyld, de siger mig intet.
Avatar billede japping Nybegynder
23. januar 2010 - 16:32 #13
Jeg har haft samme problem hvor mit kabel internet virkede. Dell support koblede op via internettet og fjernstyrede mon pc for installation af diverse drivere. Det viste sig at de ikke havede leveret de rette drivere med pc'en.

Ring derfor til dell support og forklar dem problemet.
Avatar billede oveskjold Nybegynder
26. januar 2010 - 12:22 #14
HURRA!!! Nu virker det igen! I min kvide tog jeg PC og modem med til 3's stand i Bilka/Odense, og her fandt en flink ung mand hurtigt ud af, at det var selve modemmet (den lille, sorte boks), det var galt med.
Det blev sendt til gratis reparation, og jeg lånte gratis et andet imens, og han installerede det for mig i løbet af 5 min.
Det mystiske er, at modemmet tilsyneladende er feset af nogenlunde SAMTIDIG med at jeg formaterede min PC!
Dette blot for at informere andre, at 3 åbenbart også yder en god service flere år EFTER købet.
Tusinde tak til alle jer, der forsøgte at hjælpe mig... men det var en svær nød at knække, når vi ledte de forkerte steder.
Venlig hilsen fra
oveskjold
Avatar billede oveskjold Nybegynder
26. januar 2010 - 12:59 #15
Jeg vil gerne dele lidt points ud til dem, der forsøgte at hjælpe mig. I gjorde hvad I kunne, ud fra mine sparsomme og forkerte diagnoser.
Ved ikke præcis hvordan man gør, I skal vist sende mig et svar?
40 points hver til karise_larry, japping og sullep.
Avatar billede oveskjold Nybegynder
26. januar 2010 - 14:22 #16
HURRA!!! Nu virker det igen! I min kvide tog jeg PC og modem med til 3's stand i Bilka/Odense, og her fandt en flink ung mand hurtigt ud af, at det var selve modemmet (den lille, sorte boks), det var galt med.
Det blev sendt til gratis reparation, og jeg lånte gratis et andet imens, og han installerede det for mig i løbet af 5 min.
Det mystiske er, at modemmet tilsyneladende er feset af nogenlunde SAMTIDIG med at jeg formaterede min PC!
Dette blot for at informere andre, at 3 åbenbart også yder en god service flere år EFTER købet.
Tusinde tak til alle jer, der forsøgte at hjælpe mig... men det var en svær nød at knække, når vi ledte de forkerte steder.
Venlig hilsen fra
oveskjold