Avatar billede hcar Novice
18. januar 2010 - 10:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdatering

En hovedformular indeholder 2 formularer, A og B, som er baseret på indbyrdes afhængige forespørgsler.
Tilføjes en post i B, skal feltet "Antal poster i B" i A opdateres.
Effekten heraf skal være den samme som at lukke og genåbne hovedformularen, men hvordan gør man det?
Det må være noget med "Requery", men altså ikke bare af formularerne, men også af de underliggende forespørgsler?
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2010 - 11:28 #1
Når du lader formularerne få en Requery genforspørges det objekt der ligger til grund for formularen. Hvis det er en forespørgsel vil denne vise den nye post. Du kan evt. også prøve at genforespørge dine underformularer:

Me.underformularens navn.Requery
Avatar billede terry Ekspert
18. januar 2010 - 11:30 #2
Didnt you answer this question youreslef here?http://www.eksperten.dk/spm/898104
Avatar billede hcar Novice
18. januar 2010 - 12:01 #3
Svar til Terry: ja og nej!
Jeg havde genforespurgt formular B, og det virkede.
Jeg skulle bare også genforespørge A, og det er jo i grunden ganske logisk...
Jeg mener egentlig også, at jeg havde prøvet det, men det havde jeg altså ikke gjort rigtigt!

Mugs svar er perfekt!
Avatar billede mugs Novice
18. januar 2010 - 13:05 #4
Tak for point.