Avatar billede FCK2010 Nybegynder
21. januar 2010 - 18:02 Der er 4 kommentarer

Windows 7 Lyd Problemer

Hejsa

Vil bare lige høre om i har ide om hvorfor min lyd skratter efter lade os sige 5 timer hvor den ikke er blevet brugt men bare stået tændt... Det især når jeg skifte hjemme side på netet. Har de nyeste driver.....
Mit bundkort hedder p5ql- pro dvs jeg bruger lydkortet derfra... Har også prøvet få sat c-media lydkort men det gjorde det ikke bedre.
PC er fra juni 2009 så burde køre det uden problemer. Det sjove er så jeg prøve med xp og der var ingen problemer.

Håber du har et svar, for de kegle som jeg købte dem af kun ikke hjælpe og de vil bare ha den ind til test test og det har de haft uden resultat.
Købt prc-data viborg men nu hedder samarbejder de med shg.dk

Kan man endelig kæver pengene igen når lyden fucker op i w7

Mvh.
  MIchael
Avatar billede Lindberg_87 Novice
21. januar 2010 - 20:02 #1
Jeg har lige haft noget ligende samme problem med mit windows 7 hvor jeg har måtte skifte tilbage til windows vista ultimate 32bit, det drejede sig om et logitech usb headset af mærket clearchat usb, det virkede fint i starten men så fra den ene dag til den anden ville den slet ikke genkende headsettet og kunne ikke finde driveren til det, jeg har søgt mange debat forummer igennem for at finde en løsning men uden svar at finde andet end nogen mener fejlen ligger i en windows opdatering som sætter nogen usb enheder ud af funktion. Det er rigtig irriterende, så nu har jeg skiftet tilbage til windows vista ultimate 32bit hvor headsettet fint fungere igen uden problemer. så... Windows 7 er ikke helt fejlfri, men ellers et fantastisk fungerende system.
Avatar billede FCK2010 Nybegynder
21. januar 2010 - 20:15 #2
problemet er bare jeg af en eller anden grund ikke kan skifte tilbage xp.. ved ikke med vista.
Men tak for tippet. Ja w7 er godt men noget lort når det med lyden skratter.
Tror du overhovedet microsoft er klar over det????
Avatar billede Lindberg_87 Novice
23. januar 2010 - 15:30 #3
Jeg er bestemt sikker på at microsoft kender til problemet, men som så mange andre store monopol firmaer tager de sig ikke af små bagateller. Men håber da det bliver løst med tiden, for windows 7 kørte meget mere glidende end vista synes jeg.

Grunden til du nok har problemer med at skifte tilbage til windows xp er nok fordi du under installationen møder en blå skærm hvor den ikke kan finde dine harddiske fordi du sikker køre med SATA harddiske og det har windows xp ikke driveren til som standard på cden, så derfor kan du enden bruge en medfølgende diskette med den sata driver eller hvis du er inde i computer verdenen, så kan du søge på hvordan man laver et slipstream af en xp cd med programmet nlite og derved integrer driveren.

Men tror simpelthen du kunne prøve at formatere din pc, og installere windows 7 igen og lad windows hente din lyd-driver fra windows update istedet for du installere en fra din medfølgende cd hvis det er sådan du har gjort,... det kan jo være den driver der var på cden ikke passer til windows 7 i det lange løb... Jeg laver selv musik og har et ekstern digital lydkort fra digidesign, jeg kan love dig for det tog sin tid for mig at finde en driver der passede ordentlig til det lydkort for at få det til at passe til windows 7... men tak og værd nogen råbte højt så lavede digidesign hurtig en beta lyddriver til folk så de kunne få det til at virke... :) håber du får løst dit problem.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. januar 2010 - 16:10 #4
Jeg tror nu ikke det er Win7 det er galt med så ville det nok være et mere udbredt problem. jeg tror nærmere at det er et kontakt problem,stik eller volumekontrol,prøv at slukke forstærkeren og kør volume kontrollen frem og tilbage en masse gange!