Avatar billede Lindberg_87 Novice
21. januar 2010 - 19:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Program til automatisk at opdatere windows med, hvis man ikke har tid til at sidde ved computeren på et tidspunkt ?

Hej Folkens.

Jeg tænkte på, der må da findes sådan et program, der kan opdatere windows helt automatisk så man ikke selv skal sidde og vælge opdateringer og genstarter osv. Der må da findes sådan et program der kan køre den cyklus helt automatisk, hvis man ikke selv lige er i nærheden af sin computer... da det kan tage langtid at hente alle opdateringerne til en ny formateret computer.

Vi lever i 2010 så sådan et program burde da der være en eller anden gut/gutinde have lavet til lige netop dette formål... Det jeg søger er lidt ligesom den automatik som findes i f.eks photoshop hvor man kan optage en hændelse og markere flere billeder og den vil så gør nøjagtig den samme hændelse med alle billederne.

Så kan i kalde det dovenskab eller hvad i vil, men jeg ville gerne kunne foretage mig andet mens den selv stod og hentede opdateringerne og genstartede af sig selv og fortsatte med at hente opdateringer videre indtil alle vigtige opdateringer er hentet færdigt.

Til den som finder det rigtige svar eller nogenlunde finder det rigtige program som kan være med til at hjælpe mig får 200 point.

Mvh Stig Lindberg
Avatar billede jps6kb Novice
21. januar 2010 - 20:07 #1
Microsoft Update? :)
21. januar 2010 - 20:09 #2
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Men gætter på noget M$ Windows ?

---

Som standard DOWNLOADER den selv relavante opdateringer i baggrunden og gør på et tidspunkt opmærksom på at nu er den klar til at INSTALERE. Instalationsdelen skal du bare selv starte (~2 klik) og så skal den nok fortælle om den vil/skal genstarte (1 kilk) ...
Avatar billede Lindberg_87 Novice
21. januar 2010 - 20:12 #3
Det er desværre ikke det jeg søger, jeg søger et over ordnet program der kan gør min opgave helt automatisk, en måde et program styre min computer 100% til at udføre den opgave så jeg ikke selv skal sidde ved computeren mens den foretager alle de ting.
Avatar billede jps6kb Novice
21. januar 2010 - 20:13 #4
Ja, der er flere opsætningsmuligheder. En er, at den selv klarer det hele - det er selvfølgelig mega nederen hvis man sidder og arbejder på pc'en. :) Men så formater den og sæt det op. Lad den stå og opdatere og genstarte, og så skift settings.

Der er også nogle lidt kraftigere løsninger, men nok udenfor dit budget, da jeg ligesom kan fornemme det er privat brug. :)

Ellers så brug 20 minutter hver gang du formaterer din maskine på at tage et image af den med de seneste opdatering er... så slipper du for at formatere og installere alle dine programmer igen plus du skal ikke hente de opdateringer som ligger på imaget.
Avatar billede jps6kb Novice
21. januar 2010 - 20:19 #5
"så jeg ikke selv skal sidde ved computeren mens den foretager alle de ting"

Kontrolpanel -> Automatiske opdateringer -> Automatisk (Hent og installer automatisk de anbefalede opdateringer til computeren)

Den genstarter også automatisk. Det lever vel op til dit krav?
Avatar billede Lindberg_87 Novice
21. januar 2010 - 20:19 #6
jps6kb

Du er præcis inde på det rigtige jeg tænker på og ja, jeg kunne jo bare bruge et program som norton ghost og tage et image med, men har du et forslag til et bedre program som kan gør det samme og måske på en bedre måde ?
Avatar billede jps6kb Novice
21. januar 2010 - 20:21 #7
Altså, jeg tror ikke der er en nemmere måde på en hjemmecomputer. Men jeg bruger selv Acronis til images ... det synes jeg personligt er super nemt.
Avatar billede Lindberg_87 Novice
23. januar 2010 - 15:31 #8
Jeg siger tusinde tak for din hjælp, det var den bedste imødekommende hjælp tak for det :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. januar 2010 - 22:26 #9
Prøv at finde en ganske udemærket guide skrevet af John Stigers ang. downlod af alle opdateringer til windows styresystem, som derefter merges med din installationsCD, så du derefter en praktisk talt totalt opdatret version.
/ptj_11