Avatar billede Gaerwyn Nybegynder
22. januar 2010 - 15:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

JFrame - simpelt problem

Hej!

Jeg står og er igang med at uddanne mig til datamatiker, og vi er lige netop nu i gang med at lege med java, men nu har vi vinterferie og jeg sidder og leger med at programmere.

Jeg har fået lært at lave GUI samt at bruge MVC pattern plus basic programmering, men nu vil jeg gerne videre med at lege med gui, men mit problem ligger i at jeg ikke kan finde ud af hvordan man skifter fra et layout til et andet.

Eksempel:
Min JFrame er 600x400 og indeholder 2 JLabels og 2 JTextFields (ligesom et login-vindue). Hvis brugeren indtaster rigtige oplysninger, vil de 2 JLabels og JTextFields blive fjernet og erstattet med hvad end jeg nu vil placere i vinduet efter man er logget ind. Det hele skal ske i samme JFrame. Hvordan gør jeg dette på en god og effektiv måde?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2010 - 15:24 #1
Jeg ville finde det meget attraktivt at lukke login JFrame og aabne en ny.

Men du kan godt fjerne gamle komponenter og tilfoeje nye.

Der er f.eks. metoder til at refreshe efter det er aendret.
Avatar billede Gaerwyn Nybegynder
22. januar 2010 - 16:28 #2
ja selvfølgelig, det vil også være en effektiv måde at gøre det på med at få lukket JFrame. Den måde som vi er blevet undervist i det på, siger at vi i vores main.java har en publicstaticvoidmain der opretter en model (eller mange modeller) og sender dem ind i vores view (nu hvor det er MVC jeg vil øve mig lidt på) :)

Du skulle vel ikke have link til noget kode der viser det, eller en eventuel tutorial?
Avatar billede Gaerwyn Nybegynder
22. januar 2010 - 20:20 #3
arne_v, hvis du smider et svar, så vil du få pointene - for det skubbede mig i den rigtige retning. Tusind tak <3
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2010 - 03:39 #4
ok