Avatar billede Lindberg_87 Novice
31. januar 2010 - 10:42 Der er 2 kommentarer

Formaterings problem med ny ekstern harddisk iomega desktop harddrive 500gb mislykkes!

Hej folkens.

Jeg har lige haft købt en iomega prestige desktop harddrive ekstern harddisk på 500gb, jeg satte den til min vista 32bit computer og først blev den ikke vist under denne computer, hvor at jeg gik under kontrolpanel og valgte administrator og så diskhåndtering, hvor jeg så kunne finde den der under, så valgte jeg at formatere den, og det eneste format jeg kan formatere til er ntsf eller exfat, og så når den har stået i en 7timer og formateret så siger den at formateringen mislykkes eller at computeren stivner indtil jeg slukker for harddisken.

Hvad kan jeg gør, hvad er der galt, er harddisken defekt, ?

Er der en mulighed for at man kan genstarte vista og boote op i dos-form og så formatere harddisken før den når windows, kan jo være det kan tvinge den til at formatere.

håber i har en løsning for det piner mig.

Mvh Stig
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2010 - 11:15 #1
Prøv at partitionere og formatere disken med "gparted" www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede Lindberg_87 Novice
31. januar 2010 - 16:25 #2
Tak for hjælpen, jeg fandt godt nok en alternativ løsning på dette problem med programmet EASEUS Partition Master 5.0.1 Home Edition
som jeg markerede drevet og valgte fat32 og vupti løbet af små 5sekunder så virkede harddisken som den skulle og den køre ganske godt, så det er ikke altid den windows formatering er lige god efter hensigten.