Avatar billede julie2001 Nybegynder
18. juli 2001 - 09:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

mest talte sprog i verden...

Jeg har et væddemål i gang med en kollega, om hvilke sprog der er det mest talte i verden.
Jeg skal også bruge et link til at bevise det.

Julie
Avatar billede bbs Nybegynder
18. juli 2001 - 09:19 #1
Det er jo klart engelsk, derefter fransk.

Prøver lige på at finde et link ..
Avatar billede dumdum Nybegynder
18. juli 2001 - 09:20 #2
Jeg har altid ment at esperanto er meget udbredt, har dog senere erfaret at hhv sønderjysk/midtsjællandsk er meget populært, især i de baltiske lande og Vaticanet (har hørt at paven slet ikke taler latin, men at han faktisk fremsiger bønner på førnævnte dialekter).

Ej undskyld Julie, jeg kunne ikke lade være :-)
Avatar billede julie2001 Nybegynder
18. juli 2001 - 09:22 #3
hej bbs
Nu snakker vi modersmål, og ikke engelsk. Det er jo noget alle kan lære, også tror jeg at du skal tjekke din geo. Fransk er ikke på andenpladsen...*s*
Julie
Avatar billede bbs Nybegynder
18. juli 2001 - 09:24 #4
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juli 2001 - 09:24 #5
Avatar billede julie2001 Nybegynder
18. juli 2001 - 09:26 #6
ha ha dum dum
bemærk lige at det er en kollega, som jeg gerne vil jorde lidt, så find så det seriøse svar..smukke
Julie
Avatar billede bbs Nybegynder
18. juli 2001 - 09:26 #7
Hvis du mener modersmål, så må det vel være kinesisk, da der jo er flest kinesere i verden ..
Avatar billede julie2001 Nybegynder
18. juli 2001 - 09:27 #8
bbs, du fatter...tak for hjælpen..men så altid er det erik, der dagens mand i skysovs....tak for hjælpen.

Julie
Avatar billede hobbez Nybegynder
18. juli 2001 - 10:01 #9
Hvis vi VIRKELIG skal hænge os i bagateller (skal vi ikke det?) så var spørgsmålet:

\"hvilke sprog der er det mest talte i verden\".

Det er skiftevis Madarin og Engelsk.

Forklaring:

Når det er dag i Asien (når solen skinner over den vestlige del af Stillehavet), så er et Mandarin der er det mest talte sprog i verden (egentlig er det Putonghua hvis vi skal væer helt korrekte :o).

Men når solen er over Atlanterhavet, og de fleste kinesere sover, så er det faktisk engelsk som er det mest talte sprog i verden, for så er vi vågne på den vestlige halvkugle.

Det skifter med andre ord henover døgnet :o)

Kilde: http://www.linguasphere.org/language.html

/Rob
(Som ved, at selv de mest simple ting kan gøres komplicerede, hvis bare man anstrenger sig en lille smule :o)
Avatar billede dumdum Nybegynder
18. juli 2001 - 14:46 #10
Selvom det er muligt at julie er smuk (det ved jeg lissom ik noget om), så vil jeg mene at hobbez helt klart burde få noget for den kreative udgave. Egentlig er det hobbez\'s svar der burde præmieres, eftersom det svarer korrekt på spørgsmålet.
Avatar billede jamal_s Nybegynder
18. juli 2001 - 14:49 #11
jeg tror engelsk og derefter arabisk !