Avatar billede nizling Nybegynder
02. februar 2010 - 22:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ubuntu 9.10 nvidia driver

Go'hej (: ..

jeg er begyndt at fifle med ubuntu, og da jeg køre med dual screen ville jeg gerne have den seneste (beta) driver til mit grafikkort. dette håber jeg vil løse at jeg ikke før har kunnet køre med dual-screen med den driver som kommer frem med linux's Hardwaredrivere.

jeg har hentet driveren fra nvidias hjemmeside og når jeg prøver at installere fra terminalen kommer "nvidia setup" frem med at xserver køre og det derfor ikke er muligt at fortsætte. her sidder jeg lidt fast, for har prøvet med
/etc/init.d/gdm stop  ---- vente lidt --- og start og efterfulgt af at forsøge at installere driveren igen fra terminalen men samme problem kommer frem..

så hvis der findes en øvet linux bruger som evt har en løsning i ærmet ville det være super :)

specs:
Ubuntu 9.10 64 bit
Grafikkort nvidia GT130M

på forhånd tak (:
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2010 - 08:19 #1
Jeg kender ikke UBUNTU, men prøv at hoppe ud af grafikken Ctrl + Alt + F2 så tror jeg det kører
Avatar billede nizling Nybegynder
30. marts 2010 - 13:49 #2
hh