Avatar billede Bubbagumb Nybegynder
03. februar 2010 - 17:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

diplomingeniør uddannelsen

læste et sted du kan starte diplomingeniør hvis du har en håndværkeruddabbelse og self har taget de rigtige kurser for at få matematik fysik og hva ellers adgangskravne er. har jeg fattet det helt rigtigt? og er det i så fald kun indenfor bygge og anlæg jeg kan bruge den?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2010 - 17:40 #1
nej - det er bare et nyt ord for teknikum-ingeniører, og der var et hav af disse (bla plast og skibs-ingeniører i Helsingør)
http://da.wikipedia.org/wiki/Diplomingeni%C3%B8r
Avatar billede Bubbagumb Nybegynder
03. februar 2010 - 17:50 #2
kunne du uddybe det svar lidt??
Avatar billede Bubbagumb Nybegynder
03. februar 2010 - 17:52 #3
kan jeg bruge min håndværker baggrund? og hvis ja. er det så kun indenfor bygning ingeniør?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2010 - 10:49 #4
jeg ville kontakte fx DTU, og bede dem om at sende lidt materiale.
http://www.dtu.dk/Uddannelse/Diplomingenioer.aspx
Avatar billede rdc Nybegynder
27. september 2010 - 15:27 #5
Ja det er korrekt, hvis du har en tidligere uddannelse på fx 2 år, så kan du tage en overbygning og bliver diplom ingeniør. Dette gælder fx for datamatikere, som læser 2 år. Herefter kan de læse yderligere 1½-2(kan ikke huske om det er 1½ eller 2 år) og bliver diplom it ingeniør. Men ellers er det som "claes57" skriver, bare tage kontakt til DTU og få tilsendt materialer.