Avatar billede ripley Nybegynder
04. februar 2010 - 11:24 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Stofa - trådløst netværk

jeg har fået netforbindelse ved Stofa.

Den er IKKE trådløs.

Jeg købte en trådløs router, fik den konfigureret, satte den i kabelmodem'et man låner af STOFA og fik det til at virke (dog ikke uden en hel masse besvær).

Så kom jeg til at slukke både modem og router og nu virker det ikke :o((

Jeg har forsøgt alt muligt, men uanset hvad jeg gør så sker der det, at der kun er "lokal" forbindelse. Det er et Vista-udtryk der står for, at der kun er adgang mellem PC og router - men ikke fra router til Internet.

Min internetforbindelse virker kun med kabel og kabelmodem.

Jeg har tilmeldt den nye, trådløse router til "Always on" på signon-siden og også kabelmodem'et.

Jeg har prøvet med automatisk tildelt IP og med fast IP.

Er der nogen der kan sige mig, hvad der går galt?

Det jeg virkelig undrer mig over er, at min netforbindelse MED kabel hedder præcis det samme som det jeg døbte den nye trådløse forbindelse til i sin tid. Hvordan kan dét lade sig gøre?

Det gamle navn, der var sådan et langt typisk Stofa-navn sammensat af ord og tal fremgår ingen steder længere.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
04. februar 2010 - 11:40 #1
Hvilken router er det ?

Og, nu plejer jeg ikke at sige dårligt om nogen produkter, udbydere osv. men Stofanet ..............
Avatar billede ripley Nybegynder
04. februar 2010 - 12:20 #2
Cisco/Linksys .. kan ikke huske den præcise model, men det kan jeg se, når jeg er kommet hjem :o)
Det HAR virket, så jeg ved det kan lade sig gøre med dén router.

Jeg er også hamrende træt af STOFA, så jeg skifter sandsynligvis udbyder. Jeg har aldrig oplevet så elendig en netforbindelse med SÅ mange problemer :o((
Avatar billede ripley Nybegynder
04. februar 2010 - 12:25 #3
Ha, ringede lige til TDC der siger at der ikke er kabler i min lejlighed, så det skal der først laves - og det koster lige 950 kr. som jeg ikke har lige nu :o(

Grrrrrrr så hænger jeg på Stofa .. håber nogen kan hjælpe mig med at få det til at fungere, så :o/
Avatar billede smartebenny Nybegynder
04. februar 2010 - 13:19 #4
Kender mange der har det problem at forbindelsen ryger efter strømafbrud eller bare du slukker for det.

Måske en ide med 3G istedet ,o)
Avatar billede ripley Nybegynder
04. februar 2010 - 13:28 #5
3G - er det ikke mobil bredbånd? Jeg vil gerne have trådløst så jeg kan koble flere PC'er på forbindelsen ..
Avatar billede smartebenny Nybegynder
04. februar 2010 - 15:24 #6
Du kan få routere til 3G også. Så du kan dele det.
Men du kan endnu ikke få samme hastigheder som ved "alm" bredbånd.
Avatar billede ripley Nybegynder
04. februar 2010 - 16:15 #7
Nej, det er jo problemet ... *GISP* hvor er jeg træt af STOFA, som I "får-lyst-til-at-kyle-deres-kabelmodem-ud-af-vinduet" træt :-D
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 14:12 #8
Det virker nu ganske problemfrit hos mig med stabil forbindelse siden 99, men der kan jo være lokale forhold. Nok om det :-)

Har du nået at tilslutte routeren Always On hos Stofanet?

Kan du komme på ved at gå til http://signon.stofanet.dk/ og logge på?
Avatar billede ripley Nybegynder
05. februar 2010 - 14:16 #9
Ja, jeg har tilsluttet både kabelmodem og trådløs router til Always On :)
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 17:22 #10
Ok, prøv følgende så.

Af med routeren og sæt din computer direkte til kabelmodemmet.
Gå til signon siden og se om du kan komme på, du skal evt. klikke ja til at benytte en ny mac adresse. (noget i den stil)
Kan du det, så gå til din side hos stofa og afmeld routeren always on.
Sæt derefter routeren til igen og computeren til router med kabel.
Tjek at det virker med signonsiden. Gør det det, så kan du tilmelde routeren igen og være på trådløs.

Den fremgangsmåde har altid virket for mig. Nu skrev jeg godt nok at det har virket problemfrit, der mente jeg selve forbindelsen, fra router og ud er jo vores eget ansvar :-)

Hvis du har IP telefoni på så sig lige til, der kan nemlig opstå noget bøvl hvis du ikke forbinder router, ip-boks, modem og evt zaptorboks på en bestemt måde - og af erfaring ved jeg at ikke alle supportere vejleder lige rigtigt.

Lykkes ovenstående ikke, så prøv at ring til supporten og bede dem om at smide routeren af always on.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2010 - 17:28 #11
PS. Det med navnene, medmindre du har flere ipadresser hos stofa, så skal du kun tilmelde et apparat til always on, altså den router du har til modemmet.
Har du forøvrigt prøvet at nulstille den og starte forfra, det kunne jo være problemet kun er lokalt mellem router og computer(e)
Avatar billede smartebenny Nybegynder
05. februar 2010 - 21:43 #12
hvad er ideen med Sign-On ?
hvorfor ikke bare plug n play (ved godt det lidt plat sagt, men..)
Avatar billede ripley Nybegynder
11. februar 2010 - 08:42 #13
tdhansen, du er jo GENIAL :o)

Det virker - jeg fik det til at virke og når det holder op med at virke, så følger jeg bare din vejledning igen.

Smid et svar, så du kan få points :o)
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 17:52 #14
Du får da så et svar her, men nu du siger at "når det holder op med at virke følger du bare min vejledning igen" så lyder det jo ikke helt stabilt endnu.

Så spgs. er om dine apparater er sat optimalt sammen. Har du enten IP telefon eller zaptorboks fra stofa, eller evt. begge dele?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 17:53 #15
- og hvis du har, hvordan er de så forbundet?
Avatar billede ripley Nybegynder
12. februar 2010 - 09:42 #16
Nej, stabilt kan man ikke lige kalde det.
Men det er jo STOFA :-D

Jeg har ikke IP telefon .. zaptorboks - hm, hvad er dét?

Jeg har et STOFA antennestik i væggen jeg sætter TV'et til - men der er ikke nogen boks?
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 18:33 #17
Zaptor er deres digitale tv boks hvor du kan leje film, starte programmer forfra og andet. Når du ikke har telefon eller zaptor hos dem er sammensætningen jo ligetil, så der er nok ikke noget at hente der. Jeg oplever bare ikke den ustabillitet her, men det kan selvfølgelig være lokationsbestemt.

Held og lykke med det i hvert fald :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2010 - 13:43 #18
Hej Ripley

Ikke at jeg går op i points, har ikke voldsomt meget at bruge dem til, men syntes alligevel du bør kigge dine spørgsmål igennem og lukke lidt af dem. Opdagede lige at dette ikke var blevet lukket mens jeg venter på en computer bliver færdig med sin backup :-)
Avatar billede johnnylassen Seniormester
25. januar 2011 - 18:52 #19
Når man på en Stofa forbindelse oplever fejlen, at man kun har lokal forbindelse skyldes det næsten altid at krypteringen eller krypteringsnøglen er forkert indtastet. Der kan være den situation, at man forveksler o og 0 og så går det galt. Ofte hjælper det at slette den trådløse forbindelse i sin pc og så søge efter netværk og så vælge det net man nu har og så være omhyggelig med at indtaste nøglen. Skulle du stadig have problemer med det, må du skrive her med en mail adr. så vil jeg forsøge at hjælpe dig.
mvh Johnny (stofa)