Avatar billede gingko2 Nybegynder
09. februar 2010 - 17:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan udskrives en PDF-fil ?

Hvordan udskrives en PDF-fil?

Nu læste jeg fx på internettet om, at man kunne downloade en tekst til en lille guide, som jeg var interesseret i,og da jeg har Adobe Reader 9 liggende på computeren, fandt jeg frem til den downloadede fil (i PDF), som jeg udmærket kunne åbne og dermed læse teksten på computeren, men ikke udskrive på min HP  printer og heller ikke i Adobe Reader kunne finde en print-knap på værkstedslinjen, hvad jeg ellers mener, jeg engang har læst skulle være at finde dér. Jeg har vist ikke brugt disse ting i lang tid.
Det er  trist at erkende at man med alderen ikke mere husker så godt, og selv om jeg har læst noget om, at man med et program som Acrobat.com skulle kunne udprinte en pdf fil, vil jeg helst have en enkel, gratis løsning, og jeg kan kun oplyse, at jeg bruger Windows XP og har Microsofts kontorpakke, herunder Word, og vil være taknemmelig for et godt svar.
Mvh
gingko
09. februar 2010 - 17:37 #1
Brug [Ctrl][P]
Avatar billede vejmand Juniormester
09. februar 2010 - 17:37 #2
I Adobe Reader 9:
Filer -> Udskriv
Avatar billede gingko2 Nybegynder
09. februar 2010 - 18:41 #3
Tak til Karise - larry for svaret med at bruge CTRL-P.

Jeg kan i Adobe Reader åbne den downloadede PDF-fil, som jeg så frit kan læse, men når jeg vælger CTRL-P, sker intet (min HP-printer er klar)- desværre.
09. februar 2010 - 18:50 #4
Hmmm... ved [Ctrl] [P] burde Printer menuen dukke op. På samme måde som i alle andre program hvor der kan udskrives...
Avatar billede gingko2 Nybegynder
09. februar 2010 - 18:53 #5
Tak til Vejmand for svaret med at bruge Filer - > Udskriv.

Jeg kan i Adobe Reader åbne den downloadede PDF-fil, som jeg så frit kan læse, men jeg kan ikke finde Filer - > Udskriv (og derfor ikke udskrive)

Under Filer ses ikke Filer, der ses kun: Åbn-Samarbejd-Gem en kopi-Vedhæft til e-mail - Luk-Egenskaber-Digitale udgivelser-Udskriftsopsætning-Slut.

Jeg har eksperimenteret lidt med ovennævnte punkt Udskriftsopsætning, men desværre uden at kunne udprinte (jeg bruger HP LaserJet M1005 MFP)
Avatar billede gingko2 Nybegynder
09. februar 2010 - 18:56 #6
Det er vi helt enige om, det fungerer bare ikke sådan her.
09. februar 2010 - 19:18 #7
Tanke: ER din [HP LaserJet M1005 MFP] sat som standard printer ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2010 - 00:16 #8
Avatar billede beorn Nybegynder
10. februar 2010 - 09:34 #9
eller også tyder noget på at den PDF fil han har fundet er beskyttet og derfor ikke kan printes.

du kan se i opsætningen af PDF filen om der er en fjern beskyttelse eller lås op knap.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2010 - 10:39 #10
Det kan selvfølgelig også ske - men så mener jeg ikke at menupunkterne helt mangler?

Du kan evt. dobbelttjekke med en helt anden PDF fil: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/CoreRedirect.jsp?redirectReason=DocIndexPDF&prodSeriesId=1839458&targetPage=http%3A%2F%2Fbizsupport2.austin.hp.com%2Fbc%2Fdocs%2Fsupport%2FSupportManual%2Fc00682960%2Fc00682960.pdf (brugermanualen til din printer)