Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
10. februar 2010 - 16:03 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm

En HP Pavillion, Vista Home, 1½ år gammel.
Efter normal boot viser skærmen at der indlæses Windows filer, så
kommer det lille Microsoft skilt i bunden og viser lidt aktivitet
hvorefter skærmen bliver blå med pilen fra musen synlig, og så
sker der ikke mere.
Jeg har prøvet at gendanne med de cdèr der blev lavet da jeg købte maskinen.
Der sker kun det samme som hvis jeg ikke bruger dem.
Det eneste jeg observerede var at nu står der:
Windows loader files......altså engelsk i stedet for dansk.
Problemet er løbende blevet større og større og jeg har måtte bruge mange genstarter for at komme i gang, men nu er det åbenbart helt slut.
Hvad kan der gøres?
Jeg har en nøjagtig tilsvarende maskine, her er der ingen problemer.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 16:29 #1
Prøv først med chkdsk www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
10. februar 2010 - 16:47 #2
Den fil jeg kan downloade er den brugbar i Vista?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 17:34 #3
ja
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
12. februar 2010 - 00:14 #4
Jeg kan ikke en gang starte drevet med CDèn.
Muligvis har jeg ikke flyttet opstarten tl cd drevet.
Vender tilbage senere......
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 07:51 #5
Har du husket at brænde filen som et bootimage
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
13. februar 2010 - 13:55 #6
Ja og nu booter den også.
Men, når jeg så skal skifte fra prompt A til CD drevet kan jeg ikke skrive :
I gamle dage var der en kode for det i DOS, er det den jeg skal bruge? og jeg kan selvfølgelig ikke huske den......
Eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2010 - 15:13 #7
Du skal sikkert bruge PS2 tastatur - er problemet ikke at du skriver forkert fordi du nu bruger UK tastatur ??
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
13. februar 2010 - 15:47 #8
Jeg prøver at ændre tastaturopsætningen..
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
13. februar 2010 - 20:56 #9
Chkdsk finder ingen fejl.
Så kørte jeg Scandisk og den sagde der var fejl...rettede nogen af dem, men gik i stå i check af filer....skrev der var for mange i c/root...?
Jeg skulle flytte nogen...men det er ikke muligt da jeg jo ikke
kan komme ind i computeren overhovedet.
Får stadig den berømte blå skærm med pilen fra musen.
Skal jeg sende den hen hvor jeg købte den og bede dem rette det.
Gendannelses CD loader som tidligere nævnt Windows og går så i stå ved den berømte blå skærm.....
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2010 - 22:43 #10
Jeg melder tilbage med et forslag i morgen
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
13. februar 2010 - 23:51 #11
ok, tak
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2010 - 07:42 #12
Jeg begynder at hælde til den teori at din harddisk er stået af, hvis jeg var dig ville jeg gøre følgende. Download, brænd og boot op på www.helgec.dk/unik.iso - slet alle partitioner og opret en ny primær partition - formater den nye partition og kør derefter "scandisk" med overfladescanning.
Det hele skal gøres med den skive som jeg linkede til det vil nemlig bevirke at du arbejder fra DOS og at dit filsystem bliver FAT32, fordelen ved denne fremgangsmåde er at du visuelt kan se om harddisken har "Bad sector`s"
Du kan finde en guide på http://www.helgec.dk/format_floppy.html
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
14. februar 2010 - 09:50 #13
Ok, jeg prøver det lidt senere. Skal lige et ærinde.
Vender tilbage senere.
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
14. februar 2010 - 17:55 #14
Sorry, jeg giver op.
Der er "et eller andet, skrupskørt i den computer".
De får den i butikken, så kan de se hvad de vil gøre.
Selvom jeg ikke fik løst mit problem, så har du fortjent point.
Send mig et svar..ok
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2010 - 19:08 #15
Jeg samler ikke point så snup dem selv, men helt ærligt prøvede du det jeg foreslog i morges ??
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
14. februar 2010 - 22:48 #16
Ja, jeg prøvede.
Men maskinen låser og så giver jeg op.
Der er stadig garanti på dyret, ikke sikkert jeg får noget ud af det, men nu kan de prøve.
Men tak for en god behandling.
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
15. februar 2010 - 15:08 #17
Jvf. aftale, beholder point selv.
Lukker tråden