Avatar billede raketten Praktikant
10. februar 2010 - 17:27 Der er 9 kommentarer

Thunderbird - videresend som - som default

Hvordan sætter man Thunderbird 3.5.7 så meddelelser videresender meddelelser default som en del af meddelelsen?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 18:48 #1
Forstår ikke dit sopørgsmål  ?
Avatar billede raketten Praktikant
11. februar 2010 - 20:29 #2
Ok - det var måske ikke helt klart:
Altså: Når man videresender en mail med knappen "Videresend" bliver den meddelelse, man videresender ikke en del af meddelelsen, men vedhæftet.

For at undgå dette, skal man vælge Meddelelse - Videresend som...

Det vil jeg gerne have skete som default.

Håber det er klarere ?
Avatar billede double-g Juniormester
11. februar 2010 - 21:54 #3
Aha på den måde. Prøv

- Funktioner -> indstillinger -> Redigering -> generelt -> Videresend meddelelser som "en del af meddelelsen"
Avatar billede raketten Praktikant
11. februar 2010 - 23:07 #4
hmm
Jeg er bange for, at kom til at angive versionsnummeret til min Firefox! Min Thunderbird er kun version 2.0.0.23 , og der er ikke de muligheder under funktioner.

Jeg prøver lige at installere version 3, og se om det så giver mening!
Avatar billede raketten Praktikant
11. februar 2010 - 23:13 #5
OK - det gør jeg så ikke alligevel! Kan se i thunderbird-forummet, at det ikke er så let at installere den. (jeg har ubuntu 9.10 64bit)

Ud og lede efter løsninger! Det må være muligt i version 2.0.0.23 !
Avatar billede double-g Juniormester
12. februar 2010 - 11:36 #6
Okay, når du kører Linux, så hedder det ikke - funktioner -> indstillinger -> men:

- rediger -> præferencer ->

Selv på Ubuntu skulle det iøvrigt være muligt at installere x64 udgaven af Thunderbird 3

http://sourceforge.net/apps/mediawiki/ubuntuzilla/index.php?title=Main_Page#64bit_users
Avatar billede double-g Juniormester
12. februar 2010 - 20:15 #7
Hov jeg kom lige til at se, at den opdaterede version af Thunderbird der er indeholdt i ovennævnte link er 3.0.2, og den er ikke endeligt frigivet endnu, så det må være en betaudgave. Den vil formodentligt virke alligevel, men generelt anbefales det ikke for slutbrugere at installere betaudgaverne
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 20:41 #8
double-g  ->

http://www.eksperten.dk/spm/892703

Jeg lærte her, at en betaudgave kan give problemer.

Men vil det så ikke kunne rettes på samme måde, som det blev gjort  i den ovenforviste tråd  ?
Avatar billede double-g Juniormester
12. februar 2010 - 21:30 #9
Jo hvis det samme fejl som i http://www.eksperten.dk/spm/892703 så kan det sikkert løses på samme måde.

Men der kan være opstået snesevis af andre fejl under arbejdet med at producere 3.0.2 og så længe en version har Beta betegnelsen så er der ingen garanti for hvor store eller små fejl den kan indeholde.

Når det er sagt, så bliver 3.0.2 i følge planen frigivet i løbet af 2 til 3 uger, så de værste unoder burde være luget væk på nuværende tidspunkt.