Avatar billede hansjacob Nybegynder
11. februar 2010 - 22:57 Der er 4 kommentarer

Automatisk oprettelse af mailforward

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at lave en løsning på mit site, hvor man kunne oprette automatiske forwards.

Sitet er myteam.dk. En gruppe hedder eksempelvis minGruppe og har medlemmerne per, henrik og søren. Når man så skriver en email til minGruppe@myteam.dk skulle den email gerne forwardes til per@whatever.dk, henrik@ofir.dk og soeren@sol.dk.

Hvordan gør jeg det? Er der nogen der kan give mig et godt spark i den rigtige retning?

Jeg forestiller mig, at jeg i mit php script skriver email adresserne ned i en eller flere ascii filer som mail serveren så kan kigge ned i... Men jeg har ærlig talt inden ide om hvordan jeg kommer videre.

Jeg er hosted hos surftown. Skal jeg ud og have min egen mail server eller kan det klares hos surftown?

Jeg glæder mig til at høre noget!

VH Jacob
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. februar 2010 - 23:03 #1
Hvis det er når folk sender en mail til den omtalte e-mail så er det vist lidt overkill med programmering og egen server :)

Log in i kontrolpanelet for mailserveren også sæt op at denne e-mail skal sendes til de 3 personer.
Avatar billede hansjacob Nybegynder
11. februar 2010 - 23:13 #2
Ja, det kan man selvfølgelig sagtens gøre. Problemet er bare, at der er omkring 10-15 hold (og jeg håber der kommer flere).

Alle hold skal også gerne selv kunne ændre deres medlemmers email adresser. Dvs. hvis per@whatever.dk pludselig ændrer sin email adresse til per@gmail.dk, skal minGruppe@myteam.dk gerne sende til per@gmail.dk automatisk.

VH Jacob
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. februar 2010 - 23:25 #3
Okay.. Så skal du lave et system som gør det muligt at hente denne e-mail og bearbejde den.

Så skal du nok hen i gruppen programmering, så er det ikke webhosting mere.
Avatar billede hansjacob Nybegynder
11. februar 2010 - 23:36 #4
OK. Tak for hjælpen.