Avatar billede Lindberg_87 Novice
14. februar 2010 - 12:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computer viser underlige tegn på skærmen der er blå, så billedet ikke ses rigtigt og tastatur virker ikke efter hensigten.

Hej Folkens.

Håber i har tålmodighed til at læse dette indslag igennem.

Jeg sidder og prøver at kigge på en vens computer, der har det mærkelige problem, at efter han sidste gang havde installeret et spil på sin computer så gik den ned, og ved opstart ved bios´en der vises nogle mærkelige tegn ned over venstre del af skærm billedet, og tastaturet regere ikke på DEL/delete taste for at gå ind i bios´en det er af gammel type ps/2 eller hvad det nu hedder præcist. Men så når det endelig lykkes at komme ind i bios´en så kan man kun benytte tasten "ESC" de andre er døde.
Når computeren så fortsætter videre efter bios delen og kommer til der hvor windows skal bootes, så kommer der sådan en mærkelig blå lang stribet linie frem på skærmen, som om grafikkortet som er et Geforce 8800 GTS er brændt sammen,... Jeg har haft skilt computeren i atomer og kigget det igennem for støv osv. men det hjalp ikke. Så hvad tror i at konklusionen er? Er Bundkortet stået af eller er det skærmkortet der ikke har kunne holde til presset, "det skal lige siges at computeren var meget beskidt da jeg skilte den ad, megen støv" Så muligvis det har været skyld i det måske er futtet af pga. varme problem. For mig ligner det at det er skærmkortet som er futtet af.

Mvh Stig
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2010 - 12:39 #1
hvis det er det jeg regner med et er det det der kaldes polygon fejl - det kan vises som 2 streger vandret adskilt og 2 lodrette streger adskilt eller med et hav af små firkanter og andet over alt på billedet og den vil kun kun startes i fejlsikret tilstand hvis du er heldig.

det skyldes som regel at en chip på kortet er stået af efter for meget varme.

hvis den også som du skriver vises i bios er det kortet
det eneste du kan gøre er at prøve det på en anden pc - så kunne det måske være windows men den tror jeg ikke på.

jeg har lige skiftet mit at 4870x2 kort der lavede det samme
der sidder 2 chips på kortet og den en var syg - det kom også langsomt og blev værre og værre og så blev det dyrt fordi det er et dyrt kort.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2010 - 12:45 #2
men den med tastaturet lyder ligesom en vira af en eller anden art.

det er et stykke tid siden jeg så noget lignende bare ikke så slemt

kan den heller ikke komme i fejlsikret tlstand
Avatar billede Lindberg_87 Novice
14. februar 2010 - 12:53 #3
Jeg har prøvet at få den i fejlsikret tilstand, den gad godt komme ind men den gad ikke skalere op i opløsningen og så min ven der ejer computeren har så efter det haft slettet windows på den. Men det du beskriver lyder meget som den forstilling jeg selv havde. Så det er nok pga. for høj varme udvikling at det er stået af. Så der er nok ikke så meget at gøre andet end at han må til at spare sammen og ud og købe sig et nyt grafikkort.

jeg har lige snakket med ejeren og han siger han osse har haft prøvet at sætte et usb tastatur til sin computer... men hvor den os lavede samme fejl med at den ikke ville regere som den skulle på tasterne.

Nå men det var nok svar til mig så du får de 200point jeg har smidt ud :) velbekommen. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2010 - 13:37 #4
Nej dem tog du da selv!!
Avatar billede Lindberg_87 Novice
15. februar 2010 - 22:42 #5
det er rettet, det var en fejl.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. februar 2010 - 22:47 #6
treatmenice >> Se her: http://www.eksperten.dk/spm/901826
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2010 - 08:16 #7
http://www.eksperten.dk/spm/901646#reply_7544077

kan ikke finde der hvor den er oprettet igen

du lukkede den jo selv
Avatar billede vejmand Juniormester
16. februar 2010 - 14:13 #8
treatmenice >> Hvad mener du med at du ikke kan finde den??????

Prøv at klikke på det link jeg har lagt ovenfor.  :-)