Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2010 - 20:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HDMI til scart

Har fået et 21" CRT TV og sat det til.
Kan man få et kabel der laver HDMI om til scart, så jeg kan vise film fra min PC på det gamle TV?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. februar 2010 - 20:19 #1
Både ja og nej. Du kan ikke bare bruge en ledning med HDMI indgang
og Scart udgang, fordi digitale signaler skal laves om til analoge.
Så du skal have en converter som f.eks. denne:
http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/scart-til-hdmi/scart-til-hdmi-converter-%28720p%29.asp?gclid=CO6R9K6H9Z8CFRks3god93LndA
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2010 - 20:23 #2
Jeg kan se hvad du mener men er du sikker? ...
Sådan virker Scart til HDMI converteren:
1. Et scart adapterkabel tilsluttes mellem kilde og scart til HDMI converter.
1. Eller et S-video, Composite og Phono kabel tilsluttes mellem kilde og scart til HDMI converter.
2. Et HDMI kabel tilsluttes mellem scart til HDMI converter og fladskærm.
Alle nødvendige kabler kan findes her i butikken ved at klikke på ovenstående links.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. februar 2010 - 20:26 #3
Avatar billede off-line Nybegynder
15. februar 2010 - 20:32 #4
Jeg læste dit spørgsmål igen, og blev pludselig i tvivl om hvad
du har brug for. Din computer har den virkelig HDMI udgang?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2010 - 21:04 #5
Mig der vrøvler!

Det skal være DVI til Scart.
Sorry ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
15. februar 2010 - 21:08 #6
Nå ja, det er da i orden:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2010 - 20:12 #7
Point?